Translate

vineri, 5 august 2011

New York Cheese Cake

Intotdeauna voi cosidera “cheese cake”-ul desertul meu favorit. L-am descoperit cu multi ani in urma cand lucram pe vase de croaziera, si a fost o perioada cand nici nu ma interesa cum se face, stiam doar ca este plin de calorii si proteine si infulecam fara sa-mi pese, cate 2-3 felii.

Intr-o zi, am auzit un patiser italian ca era foarte suparat ca nu mai avea branza “Ricotta”. L-am intrebat la ce foloseste “ Ricotta”, a zambit cu un aer de superioritate, specific italienesc si mi-a replicat: “Pentru New York cheese cake”, apoi mi-a intors spatele si a plecat.

Am continuat sa fiu un consumator impatimit de chesse cake, pana intr-o zi cand fiul meu, de numai 3 ani a zarit in vitrina unui congelator, cheese cake-ul. Bineinteles a urmat: “tati vreau prajitura asta”, am incercat sa-I explic ca e congelat si nu poate sa-l manance asa, dar nu a fost chip, a trebuit sa cumpar asa congelat sa asteptam sa se decongeleze si sa mancam. Fiul meu a fost fericit, dar eu nu recunosteam nimic din gustul de cheese cake pe care il stiam.

Din acea zi mi-am promis ca am sa fac eu acasa proaspat. Am inceput sa ma informez, am gasit o gramada de feluri de a face acest desert, asa ca am hotarat sa aleg ce consider eu mai bun ca sa fac propria mea versiune.

Am incercat si cu Ricotta, dar nu am fost multumit. Am incercat si cu “Philadelphia” si tot nu mi-a placut.

Dupa mai multe incercari m-am oprit la stilul “New York” la care am adaugat:
Biscuiti de graham
Nuci sau alune de padure pisate
NU folosesc nici un fel de esente, doar coaja de lamaie si zeama de lamaie, e mai mult decat suficient.

Am sa incep cu blatul


100g biscuiti graham
50 g nuci
80 g zahar
35 g unt
Coaja de lamaie rasa
Dupa ce le pisez,


 pun nucile la prajit intr-o tigaie. 

Biscuitii ii infasor intr-o folie de plastic si cu un facalet ii zdrobesc pe un tocator.



 Cand nucile incep sa miroasa a prajit, adaug untul, zaharul, biscuitii si coaja de lamaie. Dau la o parte de pe foc si mestec cu o spatula pana totul are aceeasi culoare.


Torn aceasta compozitie intr- forma rotunda  de 26 cm. si cu degetele ridic blatul pe marginile interioare al formei.


Las deoparte blatul si incep sa prepar crema de branza din


800 g crema de branza proaspata ( “Rama clasic”)
180g smantana fermentata 12%
250 g zahar
80 g faina
Zeama de la o lamaie
3 oua
Pun totul intr-un vas,


 exceptand ouale, amestec cu mixerul pana se omogenizeaza, apoi adaug unul cate unul ouale.


 Torn crema peste blat 



si pun la cuptorul preincalzit la 180° pentru 65 min.

La terminarea celor 65 de min. desprind marginile cu un cutit, 


opresc cuptorul, acopar tortul cu un capac si-l pun inapoi in cuptor, este important sa se raceasca in cuptor.
Dupa ce s-a racit in cuptor il bag la frigider.

Stiu ca cheese cake-ul este destul de dulce si plin de calori dar eu il garnisesc mereu cu, dulceata de cirese amare,





 piure de piersici cu iaurt, capsuni, ciocolata, sos de afine cu iaurt, toffee , mere flambate, etc.



9 comentarii:

  1. f. frumos prezentat , remarc ca mai toate ingredientele sunt naturale , deci nimic chimic , am o mare rugaminte la tine : scrie te rog cat timp iti ia sa prrepari o astfel de reteta
    multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
  2. Ca sa fiu concis, pt blatul de biscuiti imi trebuiesc 10 min. pt crema de branza 5-6 min., la cuptor 65 min., iar la racit 3-4 ore, dar merita

    RăspundețiȘtergere
  3. super desert ..iami iami :X

    RăspundețiȘtergere
  4. nu am mancat pana acum in alta parte un Cheese Cake mai bun decat cel facut de tine! nici cumparat nu iese la fel de bun .... asta da desert :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Super....arata delicios si sigur e pe masura!

    RăspundețiȘtergere
  6. bun.bun.bun...n-am apucat sa-l mai bag la frigider,era prea mare tentatia :))))..ce-a mai ramas din el l-am bagat la rece. cred ca data viitoare am sa-i pun mai multa lamaie, sa simt lamaita mai bine la gust

    RăspundețiȘtergere
  7. L-am incercat .. a iesit ca in poza si a fost foarte delicios.. l-am ornat cu dulceata de visine.. este foarte usor de facut chiar si pentru incepatori :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Reteta incercata! Delicios (in special dupa o noapte in frigider) si chiar f usor de preparat.....

    RăspundețiȘtergere