Translate

duminică, 16 octombrie 2011

"Urechi de lemn", creveti, brocoli si taietei japonezi


Am descoperit “Urechile de lemn” - ciuperci chinezesti  foarte fine - cu multi ani in urma si a fost dragoste la prima vedere.


Bineinteles ca in restaurantele chinezesti se folosesc  multe sosuri cu zahar si fel de fel de alte chestii nesanatoase, asa ca eu prefer sa le prepar in casa.

Le cumpar dintr-un magazin din Piata Romana (stiu ca se gasesc si prin “Dragonul rosu”).

Cum se prepara?

Simplu: se gasesc in stare deshidratata (uscate), se spala cu apa rece si se pun la inmuiat in frigider cel putin 1 ora.



Se fierb in apa cu sare, sau impreuna cu alte legume ori orez basmati, etc.

Astazi le-am preparat in doua feluri.

1.       Am facut o salata simpla. Dupa ce am scos ciupercile din frigider de la inmuiat, le-am amestecat cu zeama de lamaie, sare, ulei de masline, 4-5 catei de usturoi si ardei gras taiat mare. As fi folosit otet de orez daca as fi avutL.


2.       A doua reteta este un pranz copios.

Folosesc
25 g urechi de lemn uscate
75 g taietei in stil japonez
200g creveti prefierti
2 morcovi
2 cepe verzi
½ ardei gras rosu
200 g brocoli
2 catei usturoi
Sare
Zeama lamaie
Ulei din samburi de strugure

Morcovii, ardeiul si ceapa verde le tai julien.


Uleiul il incing impreuna cu cei 2-3 catei de usturoi,


 peste care adaug morcovii, ardeiul si ceapa verde, dupa ce se rumenesc la foc iute,


 adaug crevetii,


 brocoli si ciupercile.



 Pun sare si zeama de lamaie.

In farfurie pun taieteii pe care nu trebuie sa-i fierb mai mult de 3 min.


Peste taietei adaug amestecul de legume, creveti si urechi de lemn.


Intotdeauna am gata si sosul meu de iaurt pentru un final superlativ.

4 comentarii:

  1. De unde gasesti sa cumperi urechi de lemn?

    RăspundețiȘtergere
  2. chiar in piata Amzei este un magazin specializat pe produse bio...

    RăspundețiȘtergere
  3. Ar trebuie sa faci bani din cea ce faci...

    RăspundețiȘtergere
  4. In loc de sare, un sos de soia light sau dark, dupa preferinta, si cateva picaturi de ulei de susan la sfarsit ar fi completat gustul asiatic. E doar o sugestie, pentru ca in rest arata super.

    RăspundețiȘtergere