Translate

duminică, 7 august 2011

Ciabatta

Astazi am sa fac paine ciabatta, impropiu spus “astazi” pentru ca pentru ciabatta incep sa fac maiaua cu o seara inainte.

Pasul 1: “maiaua”
250 g faina
6 g drojdie proaspata
150 ml apa calduta
Se amesteca si se lasa la dospit 12 ore. Eu prefer sa prepar maiaua pe la orele 22 – 23.


Pasul 2:
 Peste maiaua dospita 12 ore adaug


250 g faina


20 g drojdie proaspata


300 ml apa calduta


Amestec  totul cu mixerul si las alte 2 ore la dospit.


Pasul 3:
Dupa cele 2 ore mai adaug


250 g faina


100 ml ulei masline


1 lingurita sare
Amestec iar si las inca 1 ora la crescut.


Pasul 4:


 Pe un pergament presar faina, pun aluatul,


 il impart in 4 parti aproximativ egale,


 pe care le modelez in forma de dreptunghi (forma este optionala), 


si las inca 30-45 de min. la crescut.


Pasul 5:
Preincalzesc cuptorul la 230° si las ciabatta in cuptor 40 min.





4 comentarii:

  1. rabdare , rabdare ,rabdare , asta da pasiune si totul numai pt o ciabatta bravo man !!! sa-mi dai sa gust si eu , cred ca a fost super delicioasa

    RăspundețiȘtergere
  2. Am facut si eu...dar am tinut cam mult la cuptor si s-a intarit cam prea mult coaja...dar se va inmuia :D

    RăspundețiȘtergere