Translate

luni, 29 august 2011

Salata greceasca in stilul meu

Salata greceasca in stilul meu.


Intotdeauna mi-au placut  branza feta, maslinele kalamata, legumele proaspete, oregano proaspat sau uscat, uleiul de masline, usturoiul… si cum pot sa am toate acestea  intr-un singur loc decat in salata greceasca?
La reteta de azi am sa-mi aduc si eu aportul, cu niste crutoane, sfecla rosie, salata iceberg si modul de prezentare specific mie: multe culori intr-un singur loc.

Am sa incep cu sosul, pentru care am folosit

Zeama  rezultata de la scoaterea samburilor din maslinele kalamata
3 catei de usturoi
Zeama de la ½ lamaie
100g iaurt
Oregano uscat
Sare grunjoasa neiodata
Ulei de masline extra virgin
Am inceput sa scot samburii din masline si zeama rezultata am adaugat-o la trei catei de usturoi zdrobiti in mojar. Am pus si sare cand am zdrobit usturoiul,


 apoi am stors zeama de lamaie, 


am adaugat uleiul, iaurtul si oregano si am amestecat toate acestea.


Sosul l-am lasat deoparte, in felul acesta se “odihneste” si se amesteca mai bine aromele.

 Am inceput sa pregatesc legumele.


Pentru salata de azi am folosit la cinci farfurii mari
4 rosii
4 ardei grasi (verde, rosu, portocaliu)
4 castraveti
3 cepe rosii
½  salata iceberg
400 g branza mixta (asemanatoare cu cea feta)
230 g masline kalamata
Marar
Patrunjel
Rosiile si ardeii i-am taiat rondele de aproximativ ½ cm grosime.


Ceapa rosie am taiat-o rondele,


Salata iceberg am taiat-o in patratele.


Castravetii i-am taiat si rondele si fasii cu cutitul de curatat rapid.


Salata iceberg si castravetii taiati fasii m-au ajutat mult la designul farfuriei pe verticala.

Pe marginea farfuriei am aranjat rondele alternative de rosii, ardei gras


si sfecla rosie, apoi am pus in mijloc salata iceberg, dupa care am adaugat treptat toate celelalte.






Sosul a incheiat si de aceasta data capodopera de culori din farfurie.


Un comentariu:

  1. Doamneeee....ce minunatie !! Andrei, ai facut o treaba excelenta cu blogul acesta !! I-ti urmarim retetele delicioase si pline de vitamine cu mare interes !! Salutari de la noi astia.....din Nl

    RăspundețiȘtergere