Translate

joi, 8 noiembrie 2012

Tortul din ciocolata fina, migdale si vin Porto




De Sf Mihail si Gavril am decis sa fac un tort pe gustul sotiei, ei ii place foarte mult ciocolata, dar nu ii plac deserturile foarte dulci.

Ingrediente
9 oua
450 g ciocolata amaruie 50 %
180 g zahar brut
60 g unt
750 ml lapte
50 g migdale crude
50 ml vin Porto
Sare


Iau o forma de tarta (28”), o ung cu unt si o captusesc cu pergament. Folosesc folie de aluminiu sa imbrac fundul formei ca sa evit eventualele scurgeri.



Am rupt ciocolata in bucati si am pus-o intr-o cratita la Bain Marie, alaturi de unt. Cand ciocolata s-a topit am adaugat vinul si am lasat sa se evapore alcoolul.



Intr-un castron am spart ouale, am pus zaharul si l-am batut cu blenderul pana am obtinut o spuma.



½ din cantitatea de lapte am turnat-o peste ciocolata topita si am amestecat cu blenderul (laptele l-am incalzit). Ceea ce a rezultat am turnat peste spuma de oua si am continuat sa amestec cu blenderul. Adaug cealalta jumatate din lapte.




Torn continutul rezultat in forma si o bag la cuptor intr-un vas in care am pus apa. La cuptor tin 70 min la 240°.



Cand scot de la cuptor desprind cu un cutit marginile.


Dupa ce se raceste, scot partea detasabila a formei, desfac pergamentul, presar migdalele macinate, apoi presar zahar pudra.







Decupez un sablon in forma de inimioara si presar cacao.



Foarte important este sa-l tin la frigider o noapte.

Cand tai feliile, ud cutitul cu apa calda la fiecare taietura.

In fiecare farfurie mai adaug migdale macinate.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu