Translate

miercuri, 3 august 2011

Tort de mere cu toffee

Aspectul si gustul merelor “Golden” ma inspira de fiecare data.

Astazi am facut un tort de mere cu “Toffee” pentru  care am folosit urmatoarele:
180g unt taiat cubulete
200g zahar
2g scortisoara
12 mere “Golden “  pe care, impreuna cu untul , zaharul si scortisoara,



   le calesc in cuptor 25 min. la 220°.


Cand au trecut 25 min. maresc temperatura cuptorului la 280°, las merele in cuptor si ma apuc de pandispan, pentru care folosesc :
10 oua
220g zahar
200g faina
100g nuci macinate

Separ albusurile de galbenusuri, bat albusurile ca la bezea, adaug treptat zaharul, apoi galbenusurile unul cate unul, faina si nucile macinate.

Scot merele din cuptor, reduc tempertura cuptorului la 220°, torn pandispanul peste mere


 si pun totul in cuptor 35 min.


Cat  se coace tortul am timp sa pregatesc sosul crema de “Toffee”, pentru acesta imi trebuie:


180g branza de vaci slaba,  careia ii fac o textura fina , folosind mixerul vertical
90g “Toffee”, obtinut cu o zi inainte prin fierberea unei cutii nedesfacuta de lapte condensat, 3 ore la foc mic.
Prin amestecarea branzei cu “Toffee”-ul se obtine o crema foarte fina si buna la gust.


Pregatesc o foaie de pergament mai mare decat tava in care am copt tortul, scot tortul din cuptor, cu un  cutit il desprind de marginile tavii, las tortul sa se raceasca, apoi intorc tava cu josul in sus peste pergament.

Impart tortul in 2 parti egale. Peste o jumatate intind o parte din crema de “Toffee”, apoi pun cealalta jumatate deasupra. Tai marginile inegale si intind crema si peste acestea.




3 comentarii:

  1. ce sa va spun ca sa nu fiti invidiosi ? de ce ? pt ca am avut onoarea sa gust acest tort , o explozie a papilelor gustative (acum chiar ca sunteti invidiosi) o experienta de nota 10+ doar atat va spun incercati-l repede , nu mai stati pe ganduri
    pofta buna ! pofticiosilor

    RăspundețiȘtergere
  2. acum incerc sa o conving pe mama sa faca tortul asta cu mere ca mi-a lasat apa in gura pozele facute de tine.

    RăspundețiȘtergere
  3. cat mai multe torturi sunt binevenite. cred ca este excelent la gust.

    RăspundețiȘtergere