Translate

joi, 25 august 2011

Muschiulet de porc printre legume la gratar

Preparatul de azi este un pastel, o poveste frumoasa despre cum sa folosesti ceea ce creste in gradina si de asemenea un manifest impotriva ideii, ca la friptura se pot asocia numai cartofii prajiti.


Cand am terminat de pus totul pe farfurie am realizat ce capodopera a iesit.

Sa incep cu muschiuletul de porc.


Din 2 muschiuleti – 630 g mi-au iesit 4 fripturi aproximativ egale.

Am taiat muschiuletii in 4 cilindri, 


apoi fiecare cilindru l-am crestat pe lung in asa fel incat sa formez 4 dreptunghiuri.



Peste cele patru bucati de muschiulet am pus ulei, cimbru si boia de ardei dulce. Las carnea condimentata deoparte, pentru ca am s-o asez pe gratar dupa ce fac legumele.


Sarea o adaug dupa ce carnea e gata.

Acum apar in prim plan legumele… si ingredientele


Am nevoie de
1 dovlecel
2 cepe galbene
1 ceapa verde
2 ardei grasi rosii
1 ardei gras verde
1 sfecla rosie
4 rosii
5 morcovi
1 capatana usturoi
100 g mazare
2 ardei capia copti si decojiti
Patrunjel
Sare
Ulei masline
Zeama lamaie

Legumele se curata si se taie astfel

Dovlecelul, sfecla rosie si rosiile - rondele.
Cepele galbene pe jumatate.
Morcovii si ceapa verde - pe lung.
Ardeii grasi - patrate, dreptunghiuri  si triunghiuri.


Prima oara pun pe gratar legumele,


 cand legumele sunt gata, la pun intr-un vas termorezistent si le sarez, le stropesc cu zeama de lamaie, ulei de masline si presar busuioc peste ele, apoi le bag la cuptor pana este gata friptura.


Rosiile, ardeii capia si sfecla rosie nu le pun la cuptor, pentru ca sfecla rosie ar inrosii celelalte legume, iar rosiile si ardeiul capia s-ar deteriora, asa ca sfecla o pastrez pe foc mic intr-o tigaie, fara ulei, ca sa fie calda si sa se inmoaie, iar rosiile incerc sa la fac ultimele. Si sfecla si rosiile le sarez la sfarsit, dar la sfecla adaug si uleiul de masline plus zeama de lamaie.


Carnea o tin destul de putin pe gratar, pentru ca este taiata subtire si vreau doar sa fie facuta si nu uscata.


Cand muschiuletul s-a facut, il asez pe farfurie alaturi de legume.


Inchei totul cu sosul  cu galbenus de ou.






Un comentariu:

  1. Uaaaaau.... ce explozie de culoare! Mi se pare ca reteta asta are un grad de dificultate mediu, totusi merita incercata la cat de bine arata pe farfurie.

    RăspundețiȘtergere