Translate

sâmbătă, 22 octombrie 2011

Kefirul facut in casa

Zilnic aflu cat de bombardati suntem de produsele din lapte procesate si super procesate.

Ma consider norocos pentru ca in momentul de fata reusesc sa fac kefir in casa si in felul acesta pot evita sa cumpar lactate din comert.

Dupa o discutie pe care am avut-o cu un coleg de la sala de fitness, acesta s-a oferit sa-mi daruiasca ciuperca de chefir. Am primit-o ca pe un dar foarte pretios si am fost foarte atent la fiecare instructiune pe care mi-a dat-o in legatura cu prepararea kefirului din lapte.

Acum pregatesc kefir din lapte proaspat, pe care il procur de la un dozator de lapte.

Ciuperca se inmulteste destul de repede si am inceput sa ofer si altora. 

Procedeul este destul de simplu, dar necesita respectarea catorva reguli.

In primul rand, ciuperca de kefir nu trebuie sa atinga metalul, asadar mi-am cumparat o strecuratoare din plastic iar celelalte recipiente folosite sunt din plastic sau sticla.

In al doilea rand nu trebuie bagat la frigider.

Iar in al treilea rand nu se foloseste lapte UHT sau degresat, pentru ca nu ajuta ciuperca sa se inmulteasca.

Cantitatea de ciuperca pe care o folosesc sa obtin un litru de kefir este de aproximativ o cana.


Torn laptele proaspat peste ciuperca


(laptele nu trebuie sa fie direct de la frigider, il scot cu 20 min. inainte ), acopar cu o folie de plastic si las cam 20 de ore sa se faca kefirul.



Strecor kefirul format prin strecuratoarea de plastic. 


Este important sa scutur mereu strecuratoarea pentru ca altfel nu trece chefirul format. Dupa ce am strecurat kefirul format din lapte, in strecuratoare ramane ciuperca, pe care o folosesc iar in acelasi mod ca mai sus.

Gustul si textura sunt diferite de ceea ce se gaseste in comert, dar tocmai asta imi intareste convingerea ca este mult mai bine sa prepar kefirul in casa .


4 comentarii:

  1. Important este sa ai continuitate in lapte ca sa nu moara ciupercile si sa-l schimbi la timp. Eu am avut chefir de apa...

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitari pentru blog, este foarte bine facut si plin de informatii folositoare pentru cei interesati. Nu de mult timp am invatat de beneficiile kefirului natural, facut in casa si sunt hotarat sa incep sa imi fac singur. Acum doua saptamani am vorbit la Tiroliana, in parcul Tineretului. As fi foarte interesat de de niste ciuperci de kefir, daca mai ai in momentul de fata.Mailul meu este p_mihnea@yahoo.com

    Multumesc frumos,
    Mihnea.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cum poti face smantana din kefir? Caut si de moment nu gasesc nimic....Am ciupercutele de kefir si fac iaurt in fiecare ( il diluez cu apa ptr ca nu.mi place asa ....mucilagiu)
    Sper sa ma poti ajuta cu ceva sfaturi din experienta ta, cu toate ca vad ca face timp ca e cam abandonat ...blogul...Salutari

    RăspundețiȘtergere
  4. Dacă nu am ciupercă pot să fac kefir din lapte

    RăspundețiȘtergere