Translate

duminică, 24 iulie 2011

Budinca cu spaghete si telemea

Ori de cate ori am ocazia, ma documentez cu privire la o alimentatie adecvata vietii de sportiv. Astazi este destul de simplu sa gasesti informatii multumita internetului, insa cu multi ani in urma era o adevarata lupta sa gasesti aceste informatii.

Valorile nutritionale sunt foarte importante in viata fiecaruia, dar in special sportivii si iubitorii de miscare ar trebui sa faca un efort in plus sa cunoasca importanta lor.

Astazi am sa scriu despre “Budinca cu spaghete si telemea”.

Este un preparat satios, bogat in proteine si carbohidrati si poate fi mancat la micul dejun , ca desert dupa masa, sau gustare. Este convenabil  ca si pachet de drum sau la serviciu.

Pentru 10 portii folosesc
700g branza telemea de vaca
600g spaghete (nefierte)
250g zahar
6 oua


Se piseaza cu furculita telemeaua, se adauga zaharul si ouale si se amesteca.



Cand pastele au fiert (eu le fierb mai mult decat este indicat pe ambalaj) le strecor si le amestec cu celelalte indrediente.

 Ung un vas de ceramica cu unt, tapez cu faina si torn compozitia.


La 220° trebuie sa stea aproximativ 1 ora, pe la jumatatea acestei perioade verific preparatul si, daca pare prea rumenit,  il acopar pentru restul timpului cat sta la cuptor, altfel risc sa se usuce prea rau.


 Informatii nutritionale:

Aliment
Grame
Calorii
Proteine
Lipide
Carbohidrati
Fibre
Aproximari
Telemea de vaca Interagro
700
1750
112
141.4
7
0
Zahar tos
250
967.5
0
0
249.8
0
1 lingurita = 9 g
Ou de gaina
330
471.9
42.9
33
3.3
0
1 buc = 55 g
Spaghete crude
600
2274
84
15.6
450.6
19.2
TOTAL
1880
5463.4
238.9
190
710.7
19.2

De data aceasta am adaugat un plus de savoare si am facut un sos de afine, pentru care am folosit
200g afine
50g zahar pudra
150g iaurt






3 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. schwartzi ii cel mai tare. stiu pe burta mea

    RăspundețiȘtergere
  3. budinca.........ooooo.....da. imi aduce aminte de bunica (dumnezeu s-o odihneasca) dar in ceea ce priveste gustul, aici totul pare sa sara in aer pt ca fiecare cu parerea lui. telemeaua prin definitie, eu unul nu o pot asocia cu zaharul, cum nu pot asocia nici rosiile stropite cu zeama de lamaie. indiferent unde se asociaza aceste ingrediente mie mi se par un non sens si am sa va spun de ce, pt ca branza telemea a fost inventata asa cum este, adica sarata (nu vad cum sa mananc o farfurie de ciorba cu dulceata), si rosiile cand se strica sunt acre, asa ca stropind rosiile cu lamaie mie unul imi da impresia ca mananc ceva stricat, desi au aroma de lamaie(ex cu rosiile nu tine de budinca l-am dat pt. a ma face inteles), dar bineinteles ca aceasta este doar parerea mea. asta nu inseamna ca eu critic pe cineva sau ca budinca lui andrei nu este buna.
    si ca sa vedeti ca sunt un tip de treaba , va doresc pofta buna. pofticiosilor apucativa de gatit, parca va zi vad salivand

    RăspundețiȘtergere