Translate

duminică, 31 iulie 2011

Tarta cu afine si zmeura

“Afinele contin flavonoide, antocianine si glucochinina, care ajuta la prevenirea sau tratarea afectiunilor vasculare sau problemelor sanguine precum venele inflamate (varicele), tromboza venoasa, angina, fragilitatea capilarelor etc.”

“Fructul are un continut ridicat de minerale, vitamine si pectine. Zmeura consumata proaspata acopera o mare parte din necesarul zilnic de vitamina C. Datorita xilitol-ului existent in fruct, zmeura poate fi folosita pentru prevenirea si tratarea cariilor dentare.


Datorita gustului deosebit nu as rata niciodata ocazia sa mananc sau sa folosec afine si zmeura in preparatele pe care le fac.

Tarta de afine si zmeura pe care am facut-o a fost delicioasa.



Pentru aluat am folosit aceleasi ingrediente  si cantitati ca la “Minitarta cu alune de padure”.



Am facut o crema din
4 oua
15 g unt topit
50 g faina
150g zahar
500ml lapte fierbinte
coaja lamaie rasa


Toate acestea se amesteca cu telul la foc mic 5 min. pana iese o crema asemanatoare unei budinci,


 la fel ca la “Tropicana-Palarie cu visine”.
Am improvizat luand doua capace de vase termorezistente pe post de forme pentru tarta. Am intins aluatul, l-am asezat in “forme”, l-am lasat la cuptor 5 min. la 230°,  am intins un strat de crema, apoi am presarat afine si zmeura.


Repetand procedeul,  am obtinut 2 straturi de crema si 2 straturi de fructe.Am folosit  in mod egal 200g afine, 200g zmeura.

La cuptor au fost suficiente 17 min. la 230° ca sa se rumeneasca fructele si sa se coaca tarta.


Fiecare felie de tarta a fost insotita de o cupa de inghetata de vanilie, 


 iar dupa numai 10 min. nu a mai ramas nimic.




Un comentariu: