Translate

sâmbătă, 30 martie 2013

Macrou, dorada si sos Maltez




Reteta de azi:  “Duo de peste cu sos Maltez”. Sosul Maltez este un sos Olandez cu suc si coaja de portocala  taiata marunt si oparita.

Am folosit  fileuri de dorada si macrou pe care le-am facut pe gratar, la fel ca la “Salata de primavara cu dorada”.

Pe langa peste si sos am mai pus cartofi preparati cu ceapa, busuioc si boia de ardei dulce.

Ingrediente pt 2 portii
1 dorada
1 macrou
4-5 cartofi
3 cepe
2 galbenusuri
75 g unt
½ portocala
Zeama lamaie
Sare
Busuioc
Boia de ardei dulce
Patrunjel proaspat
Frunze de loboda
Ulei orez

Modul de preparare

Am filetat pestii, i-am uns cu ulei si i-am sarat.

Cartofii i-am fiert in coaja, i-am decojit si i-am taiat in cuburi.

Ceapa am taiat-o solzisori.

Pun untul la topit, storc portocala, lamaia, oparesc coaja de portocala si separ galbenusurile de albusuri.

Pe gratar am asezat hartie de pergament si am fript fileurile de peste. Sunt suficiente 2 min pe fiecare parte.

Intr-o tigaie incinsa am pus ulei de orez, cartofii, busuioc, boia, sare si ceapa. Cartofii sunt gata aproximativ in acelasi timp cu pestele, cand sunt frumos rumeniti.

Sosul Maltez il realizez la foc foarte mic, incepand sa amestec cu putina apa rece galbenusurile. Folosesc telul si amestec pana obtin o crema deschisa la culoare, pun  sare, dau deoparte de pe foc si incep sa torn usor untul topit. Untul nu trebuie sa fie foarte ferbinte ca sa nu coaguleze galbenusul. Amestec continuu, adaug  putina zeama de lamaie si zeama de portocala. La sfarsit pun si coaja de portocala.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu