Translate

miercuri, 27 martie 2013

Budinca de cacao cu vin Marsala





Una din amintirile placute ale copilariei este budinca de cacao.

Eu  am sa  fac o budinca de cacao cu  vin Marsala si am sa o completez cu miere de albine din fructe de delta –bio, afine, zmeura si capsuni.

Ingrediente
4 oua
300 ml lapte
80 g zahar brut
30 g unt
3 linguri cacao
30 ml Marsala

Pt a pregati acesta budinca, ideal ar fi o a doua persoana sa dea o mana de ajutor, deoarece e mult de amestecat si pregatit. Necesita rabdare!

Separ  galbenusurile de albusuri, pun laptele la incalzit, pun apa la fiert pt bain marie si cern cacaoa sa nu faca cocoloase.

Galbenusurile le amestec cu zaharul si bat cu telul pana se formeaza o crema fina ca la zabaione. In acest timp adaug  unt (cele 30 g le-am taiat in 4), care se va topi si incorpora in crema de galbenus.

Laptele il amestec cu vinul.

Acum intervine “ajutorul”. In timp ce eu continui sa amestec cu telul in crema de mai sus, “ajutorul” imi toarna cacaoa, iar eu mestec energic sa o incorporez. Urmeaza laptele.

Albusurile le bat spuma,  le adaug la ceea ce a rezultat mai sus si continui sa amestec cu telul la bain marie.

Preincalzesc cuptorul la 180°.

Pun compozitia de budinca in forme de silicon rotunde si vase dreptunghiulare din sticla termorezistenta. Cand fac acest lucru folosesc o lingura si amestec permanent pt ca albusul batut tinde sa stea la suprafata.

Formele de silicon, respectiv sticla, le asez intr-o tava in care torn apa fierbinte pe care am folosit-o pt bain marie. La cuptor budinca trebuie sa se faca tot in bain marie.

Tin la cuptor 50 min.

Acesta budinca iese foarte fina si in 3 straturi.


Primul strat este pufos (de la spuma de albus), al doilea strat este fin, usor gelatinos – seamana cu creme brulee-ul, iar al treilea este doar de efect pt ca de fapt este cacao lasata pe fundul formei.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu