Translate

vineri, 22 martie 2013

Chiftele de naut in crusta de urechi de lemn




Chiftele facute din pasta de naut  invelita in urechi de lemn  marunt tocate.

Pasta de naut am facut-o de acesta data cu reductie de ceapa cu otet balsamic, busuioc si curry.

Ingrediente
300 g urechi de lemn hidratate
500 g naut nefiert
100 g seminte de fl soarelui
2 cepe
5-6 catei usturoi
50 ml ulei masline
50 ml ulei seminte de canepa
2 linguri sare
1 lingurita busuioc
1 lingurita curry
1 ou

Pasta de naut am facut-o aproape identic ca aceea  cu fistic si pasta de tomate, doar ca de acesta data am inlocuit pasta de tomate cu curry-ul si nu am mai pus fistic.

Nautul il pun la inmuiat peste noapte, apoi il fierb in apa cu sare.

Ceapa o tai solzisori si o scad in apa cu otet balsamic. Pun sare si busuioc, apoi o lingura de curry.

Adaug  semintele de floarea soarelui peste ceapa si las 2-3 min tigaia acoperita la foc mic.

Pun  nautul fiert, usturoiul, reductia de ceapa, uleiurile in blender si fac o pasta fina. Mai adaug sare si apa.

Urechile de lemn le scurg bine si le toc marint, bucatele mai mici de 0,5 cm. Le pun intr-un castron si le sarez.

Realizarea chiftelelor am experimentat-o in doua moduri:

Prima oara am amestecat ou cu pasta de naut, ce rezulta pun cu lingura peste urechile de lemn tocate si formez chifelele.

La metoda a doua am amestecat oul cu urechile de lemn tocate si am imbracat pasta de naut, apoi fac chiftelele.

In primul caz  se evidentiaza mai bine crusta din urechi de lemn, iar in al doilea caz se rumensc mai bine la suprafata.

In ambele cazuri tratamentul termic este identic: le frig pe ambele parti intr-o tigaie de teflon!

Chitelele le-am pus pe farfurie alaturi de orez basmati fiert in apa cu sare, sos de kefir cu usturoi si patrunjel proaspat.

Decorul l-am realizat cu putina boia de ardei dulce, patrunjel proaspat si cateva picaturi de ulei masline extra virgin.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu