Translate

vineri, 29 martie 2013

Duo de halva cu cacao, zmeura si capsuni




Dupa ce am realizat “Halva in casa” am prins aripi si am inceput sa experimentez diferite metode – mai rapide si mai elaborate – de a realiza halva in casa.

Azi am facut un duo de halva cu cacao si halva cu zmeura, capsuni si invelita in seminte de susan.

Materiile prime in principal au fost:  susan si seminte de floarea soarelui, ambele crude.

Din semintele de susan am realizat tahini – pasta de susan. De acesta data nu am mai mucit sa pisez susanul in mojar, ci mai degraba am folosit mixerul vertical.

Pasta din seminte de floarea soarelui am realizat-o in robotul de bucatarie.

Ingrediente
700 g seminte susan
300 g seminte floarea soarelui
7 linguri miere din floarea soarelui – bio
3 linguri ce cacao
1 lingura zahar pudra
50 g zmeura si capsuni decongelate

Metodele de realizare:
Pt tahini am pus susanul intr-un vas inalt si ingust. Am folosit mixerul vertical si am pasat in 3-4 reprize susanul, deoarece mixerul  se incinge si trebuie lasat sa se raceasca.

Semintele de floarea soarelui le-am pus in robotul de bucatarie si le-am facut pasta.

Am amestecat tahini cu pasta de seminte de floarea soarelui  si mierea de albine. Se amesteca destul de anevoios, deoarece amestecul este vartos.

Ceea ce rezulta impart in 3 parti inegale.

Partea mijlocie o amestec cu cacao.

Zmeura si capsunile le amestec cu zahar pudra, le pun intr-o sita si cu o lingura le strivesc pana obtin un piure fin.
Partea mica o amestec cu piureul de zmeura, capsuni si zahar pudra.

Folosesc o folie de plastic sa obtin un cilindru de halva din partea mica, cilindru pe care il imbrac in seminte de susan crude.

Tot pe o folie de plastic realizez si halvaua cu miez de cacao.

Pun partea cea mai mare pe folie, o invelesc cu o alta folie si o intind pana obtin o foaie dreptunghiulara de 1 cm grosime.  Dau plasticul de deasupra la o parte si asez  partea cu cacao, pe care in prealabil am format-o sub forma unui cilindru, apoi rulez.

Pun la frigider pt cateva ore. Daca ma grabesc pun direct in congelator.

Scot de la frigider si tai felii de 1-2 cm.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu