Translate

sâmbătă, 18 februarie 2012

Torturi in miniatura cu creme din mascarpone




Ideea de a face torturi in miniatura mi-a venit cand faceam minitarta cu mascarpone.

Am inceput sa-mi imaginez cu ar arata o farfurie plina de torturi in miniatura si cum ar reactiona fiul meu, asa ca am inceput sa creez.

M-am gandit la un blat din pandispan simplu subtire, pe care sa-l portionez cu un inel de inox.

Pandispanul l-am facut din

8 oua, 8 linguri de zahar, 8 linguri de faina, l-am turnat intr-o tava mai mare,



 in asa fel, incat sa iasa subtire, 

si l-am bagat la cuptor 30 min. la 180°.


Am lasat blatul sa se raceasca ½ de zi, apoi am portionat cu inelul de inox, mi-au iesit 14 miniblaturi.


 Fiecare miniblat, l-am taiat in doua, si mi-au iesit blatulete de pandispan cam de ½ cm.



Cremele mi le-am imaginat din mascarpone cu diferite alte ingrediente.


Prima crema este foarte asemanatoare cu cea de la minitarta cu mascarpone, doar ca am pus si coaja de lamaie rasa.
Ingrediente
250 g mascarpone
½ mar Golden
55 g alune de padure
2 linguri de zahar pudra
2 lingurite cacao
Grand Marnier
Coaja de lamaie
Zeama de lamaie
Am curatat marul, i-am scos cotorul si am ras ½ din el. 


Dupa mar, am ras coaja de lamaie, 

au urmat zeama de lamaie, 

alunele macinate,

 zaharul pudra, 

Grand Marnierul 

si cacaoa.


La a doua crema ingredientele sunt
250 g mascarpone
2 linguri zahar pudra
150 g afine
35 g alune de padure
Grand Marnier
Coaja lamaie

Peste mascarpone am adaugat pe rand,

 coaja de lamaie,

 alunele macinate, 

Grand Marnier-ul, 

afinele si zaharul, am amestecat si a iesit o crema cu o culoare deosebita.




A treia crema e cea mai simpla
500 g mascarpone
2 linguri zahar pudra
Grand Marnier
Coaja de lamaie

Am amestecat pe rand mascarpone, coaja de lamaie, zaharul si Grand Marnier-ul.





Pentru sirop am folosit Kefir de apa, dar pot sa folosesc  un sirop simplu din miere, zeama de lamaie si apa plata. E cam acelas lucru ca si kefirul.

Cand am terminat cremele de facut, am inceput sa montez primul tortulet .

Pe o farfurie, am pus cilindru de inox, in care am inceput sa pun pe rand, un blat

 pe care l-am insiropat cu kefir, 

apoi am pus o lingura din crema cu afine, 

a urmat al doilea blat, pe care l-am presat un pic, in asa fel incat crema de dedesubt sa se uniformizeze, am insiropat,


 a urmat crema simpla, 

apoi iar un blat pe care l-am presat si insiropat,

 si crema cu cacao si mar.



Ca décor am folosit pentru contrast, crema simpla,




 afine si un dreptunghi de ciocolata 75%.

A urmat al doilea tortulet, la care am urmat acelasi procedeu, ca la primul, numai ca am pus crema simpla peste primul blat, crema cu mar si cacao peste al doilea blat si am terminat cu cea cu afine. 


Decorul de data asta l-am facut doar cu cremele simpla si caco, plus ciocolata.



La al treilea, am facut contrastul din crema cu afine intre crema simpla si decorul a fost doar din crema cu mar si cacao, afine si ciocolata.

Al patrulea turtulet, care este si preferatul meu, are peste primul blat crema cu mar si cacao, crema simpla si la sfarsit crema cu afine. Decorul doar din crema simpla, afine si bineinteles preferata mea, dulceata de cirese amare.


Chiar daca necesita rabdare sa fac asa ceva, efortul este incununat de o mare satisfactie, deoarece efectul scontat in ceea ce priveste reactia fiului meu, a fost de 100%. Chiar a afirmat ca asa ceva nu exista nici la cofetarie.Cele patru torturi in miniatura pe o singura farfurie arata tare apetisant.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu