Translate

vineri, 17 februarie 2012

Salata de orez basmati cu ton


Dupa salata mea multicolora cu orez, salata de ton sau salata de penne cu urechi de lemn, m-am gandit sa fac si o salata de orez basmati cu ton.

Aici or sa fie doua variante de salata, una cu ton iar a doua fara ton, bineinteles pentru fiul meu, care nu este prea incantat de ton J.

Ingredientele sunt la indemana, am folosit ce aveam prin casa
100 g orez basmati
50 g porumb boabe
4 castraveti murati
50 g masline kalamata
2 oua fierte
50 g cascaval ras
1 rosie decojita ramasa de la sosul pt pizza acasa
100 g ton in  suc propriu
½ ceapa rosie
Otet de orez
Sare

Orezul l-am fiert cu sare, dupa ce da in clocot, las la foc mic 7 min. cand e gata amestec cu boabele de porumb si las la racit.

Ouale le fierb 3 min.

Ceapa o tai solzi, castravetii in 6 pe lung.

Cand orezul s-a racit, folosesc un castron ca sa dau o forma in farfurie.


Peste orez pun tonul, 

eu prefetr asa simplu, dar bineinteles ca se poate amesteca cu ingrediente ca la salata de ton.

Asez fasiile de castraveti, ceapa, maslinele, torn otetul, 



 pun cascavalul ras, 

rosia decojita 

si ouale pe care le rup in mana ca sa las zeama de la galbenus sa se prelinga, inchei cu sare.

Pentru copilul meu fac cam aceleasi operatiuni dar lipsesc tonul si ceapa , pe care le inlocuiesc cu branza telemea  de oaie si bucatele de piept de curcan la tigaie.





Aceasta nu este o reteta stricta, pot folosii ingrediente in functie de imaginatie si de ce am prin casa. Uleiul de masline poate fi binevenit, zeama de lamaie, legume fierte sau crude, sos de iaurt, etc. in loc de ton pot pune hering sau sardine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu