Translate

joi, 17 ianuarie 2013

Tort "Padurea Neagra" - "Black Forest" cake




De fiecare data cand fac un tort sunt mai bucuros decat un copil!

Tortul “Padurea Neagra” l-am facut dupa propriul meu plac, m-am gandit la ingredientele care s-ar potrivi si am trecut la treaba.

Ingrediente
180 g faina alba
100 g faina integrala de secara
4 oua
150 g unt
130 g zahar tos
110 g zahar brut
4 linguri zahar tos – pt smantana
2 linguri zahar brut  - pt sirop
100 g cirese negre confiate
300 g cirese compot
500 ml smantana pt frisca
200 g ciocolata 50 %
200 ml lapte
50 ml vin Porto
20 g praf copt
Sare

Ciresele negre le pun la hidratat cu zahar brut, kefir de apa si vin Porto.

Incalzesc 3 sferturi din cantitatea de unt.

Faina o amestec cu praful de copt.

Pun ciocolata la topit, in bain marie, alaturi de un sfert din cantitatea de unt si adaug laptele fiert.

Untul topit il amestec cu zaharul si ouale, bat cu mixerul 5-6 min, torn si ciocolata topita si continui sa bat cu mixerul inca 5 min, adaug si faina, dau viteza mixerului la jumatate si incorporez bine faina.

Ung forma cu unt si o tapez cu faina, torn compozitia si bag la cuptor 44 min la 175°.

Dupa ce blatul s-a racit complet, il tai in trei.

Bat smantana cu zaharul si obtin frisca.

Strecor ciresele negre, strecor compotul de cirese si amestec cele doua lichide, cu ce rezulta voi insiropa blatul.

Pe farfurie pun inelul de la forma detasabila in care am copt blatul. Pun prima felie din blat in inel, insiropez, adaug frisca, o intind si presar cirese din compot.

Procedez identic si cu celelalte 2 feli.

Dupa ce termin frisca de intins pe suprafata tortului, folosesc cutitul sa desprind inelul de tort si-l dau la o parte.

Decorez cu ciresele negre, hidratate cu vin Porto, apoi “barbieresc” ciocolata si arunc la intamplare pe toata suprafata tortului.

Un comentariu:

  1. Am fost in vacanta la 'mama lui' in Germania (Schwarzwald) si nu am mancat. Asa ca o sa mananc versiunea by tati-gateste.

    RăspundețiȘtergere