Translate

sâmbătă, 5 ianuarie 2013

Frisca



Frisca facuta fara intaritor, caragenan, sau mai stiu eu ce chimicale.

De mult visez sa fac frisca in casa doar din smantana proaspata.

Ingrediente
Smantana proaspata
2 linguri de zahar

Am cumparat 5 litri de lapte din piata, de la dozator, l-am turnat intrun vas adanc(oala) si l-am lasat o noapte la frigider. A doua zi, cu o lingura am strans cata smantana am putut.

La smantana stransa am adaugat zaharul si am inceput sa bat cu mixerul la viteza medie. Eu am un mixer cu viteze de la 1 pana la 15, am folosit viteza 9.

La inceput am crezut ca nu o sa iasa nimic, dar cu multa rabdare am insistat si a inceput sa se lege. Dupa 15-20 min am obtinut o frisca de consistenta albusurilor batute bezea.

Gustul acesteia imi trezeste nostalgia copilariei.

Din frisca pe care am obtinut-o azi am facut 2 feluri de inghetata. Una cu afine si alta cu toffee.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu