Translate

vineri, 21 octombrie 2011

Ce mananc eu...


Sunt intrebat foarte frecvent ce mananc eu.

Aceste intrebari imi sunt adresate in general de catre cei care vin la sala de fitness.

Principiul este simplu. Inainte de toate, trebuie sa ma gandesc daca vreau sa-mi pastrez  greutatea, sa slabesc sau sa castig in masa musculara. Toate acestea atrag dupa sine un anumit mod de a ma hrani.

Eu sunt adeptul pastrarii constante a greutatii, deoarece fluctuatiile nu sunt benefice. Greutatea mea este de aproximativ 80 kg. Am facut un calcul al caloriilor pe care le consum zilnic si mi-a iesit un necesar de cca 2500kcal. Am 5 mese consistente pe zi.

Impart ziua in doua. In prima parte imi permit sa mananc carbohidrati, iar in a doua parte, multe fibre.

O importanta foarte mare o are si hidratarea. Beau doar apa plata, nu beau sucuri de nici un fel si nici alcool. Decat sa beau sucuri, mai bine mananc fructele intregi.

Prima masa este in jur de ora 06:30 si contine fructe: mere, pere, prune, struguri, pepene, kiwi, capsuni, zmeura, cirese, portocale, etc (nu le mananc pe toate o data ci in functie de sezonul lor). De asemenea, nu mananc fructe din compot.

Dupa 30-45 min. dupa fructe, mananc o masa copioasa formata din
Telemea (nu conteaza daca e de vaca, oaie, capra)
Magiun de prune (Topoloveni)
Unt
Paine
Iaurt, kefir, lapte batut, etc.

Nu mananc in fiecare zi la fel.

Intr-o dimineata mananc telemea, iar a doua zi pot sa mananc “BRIE”, in a treia cascaval s.a.m.d. Acelasi lucru fac si cu painea (alba, de secara, grau integral expandat, covrigi, chec, etc). Cand nu mananc magiun, mananc  stafide, miere de albine de salcam sau rapita, etc.

A doua masa este in jurul orei 10:45-11:00 si contine:
Oua pe care le prepar in diferite moduri: fierte, omleta,

omleta cu ardei gras si ceapa verde

omleta cu porumb, ceapa verde, mozzarella si patrunjel proaspat, alaturi salata de castraveti cu rosii cherry

 fritata,

fritata cu ciuperci, ceapa rosie, ceapa verde, ghimbir, patrunjel, masline kalamata, mozzarella  si ridichii


 jumari, fierte in apa fara coaja (ochiuri romanesti), la care asociez legume sub forma de salata,

salata de castraveti cu rosii cherry, porumb, masline kalamata si mozzarella alaturi de paine integrala de secara

salata de spanac cu rosii cherry si caju

 branzeturi, paine integrala de secara, grau expandat, etc.

In zilele in care nu mananc oua, mananc cereale, in special ovaz integral (nu mananc cereale care au adaos de zahar), ovazul il amestec cu branzica de vaci, chefir, stafide, nuci, susan, etc. Pentru diversitate folosesc si iaurt, caju, alune de padure, nuca de cocos, migdale, etc.

In afara de oua si cereale, la masa de la ora 11:00 mai mananc
Orez cu lapte, scortisoara sau gem
Cozonac cu kefir
Mamaliga cu branza si kefir
Deserturi pe care le am postate deja pe blog: budinca de spaghete, chesse cake, tarte, muffinuri,  etc.

Masa de la ora 15:00: Aici se scimba situatia pentru ca trec la partea a doua a zilei si incep sa reduc carbohidratii. Incep sa ma bazez pe legume, carne,

piept de curcan la gratar cu legume alaturi de grau integral expandat


 branzica slaba, iaurt, etc.

Pana la sfarsitul zilei mai am doua mese

Cea de la ora 19:00 este bazata pe salate cu carne

salata salarico, rosii, castraveti, ardei gras, masline kalamata si bucatele de piept de curcan la gratar  alaturi de paine uscata de secara integrala

 (piept curcan, muschiulet de porc, piept de pui, ficatei de pui, peste, vaca,

Adăugaţi o legendă

 etc.), iar la ora 22:00 nu mai mananc decat cantitati mici de legume (ca atare sau salate), iar daca am avut o activitate fizica intensa adaug si branza slaba pentru proteine.

Daca fac zilnic rotatii si combinatii intre toate cele de mai sus, am o dieta foarte diversificata si bogata, care ma ajuta sa-mi pastrez forma fizica. Toata aceasta dieta daca nu ar fi completata cu o activitate fizica intensa de cel putin 2 ore si jumatate zilnic, nu ar avea un prea mare efect.
Imi place mersul pe jos, si, ca un tata iubitor, nu ratez nici o sansa sa am activitati fizice alaturi de baiatul meu, chiar si banala intrecere pe scarile de la iesirea din metrou este o satisfactie.

4 comentarii: