Translate

duminică, 13 noiembrie 2011

Piept de rata cu ceapa rosie caramelizata


Pentru aceasta reteta  este nevoie de rabdare.

Am cumparat piept de rata dezosat cu piele, dar am scos pielea de pe el, oprind o mica parte din piele , pe care am asezonat-o cu sare si busuioc si am prajit-o in tigaiea in care am pregatit pieptul, in asa fel incat sa nu mai folosesc ulei.

Mirosul de piele de rata, prajita  cu busuioc imi lasa apa in gura.

Pe langa 3 piepti de rata am mai folosit
5-6 rosii cherry
1 pahar de vin rosu
2 clementine
Sare
Busuioc


Garnitura am facut-o din mazare boabe fiarta, unt si ceapa rosie caramelizata.

Dupa ce am scos pielea de pe pieptul de rata, am crestat pieptul pe diagonala, in asa fel incat mi-au iesit niste romburi.


Am terminat de crestat pieptul si l-am asezonat cu sare grunjoasa, neiodata si mult busoioc.



Intr-o tigaie am topit grasimea de pe o parte din pielea ratei, asa cum am scris mai sus si la foc iute am pus pieptul sa se faca.



Nu am tinut foarte mult pe foc. Doua minute pe o parte doua pe alta, dupa care am adaugat sucul de la clementine, vinul rosu si rosiile cherry.



Pentru ornament am folosit niste rondele de clementina, taiate perpendicular.


Pieptul de rata cu ceapa rosie caramelizata si mazare cu unt este un preparat pe care eu il consider o delicatesa, ceva fin care trebuie incercat.


Opoza mai veche. Aici am folosit vin alb, ceapa, zeama de portocala si smantana nefermentata

3 comentarii:

  1. de unde sa incep? voi spune doar atat: sublim! iar ceapa caramelizata as manca-o non stop!

    RăspundețiȘtergere
  2. nu se gateste asa pieptul de rata!unde ai vazut asa ceva...sa scoti grasimea si sa crestezi carnea?

    RăspundețiȘtergere
  3. poti spune ca nu se gateste asa pieptul de rata?
    ok! eu l-am gatit asa si a iesit sublim!
    intr-adevar nu am vazut nicaieri cum se gateste un piept de rata. in principiu pe blogul meu pun retete pe care le fac fara sa ma uit la ce fac altii! asta e si farmecul...imi asum ceea ce fac!
    nu particip la nici o competitie in care trebuie sa urmez niste reguli, pur si simplu gatesc cum simt!
    cu toate acestea sunt deschis sa invat si promit ca am sa gatesc un piept cu grasime si fara sa-l crestez! :)

    RăspundețiȘtergere