Translate

duminică, 6 noiembrie 2011

Paine "Lavash"


Imi place tare mult sa fac paine in casa, chiar daca nu am conditii ideale pentru acest lucru. In primul rand, stiu exact ce pun in paine; in al doilea rand, sunt de fiecare data curios sa vad ce pot sa fac in conditiile din bucataria mea. Si daca vorbesc de conditii, trebuie sa spun ca am un cuptor de aragaz normal, care are personalitate, de multe ori m-am trezit ca intensitatea focului scade sau creste fara nici o explicatie. Tocmai de aceea mi se pare si mai interesant sa fac preparate in cuptorul meu naravas, pentru ca in felul asta imi pastrez o atitudine vigilenta si  pare foarte incitant.

Acum am sa vorbesc de painea “Lavash” pe care am indragit-o de prima data.

Versiunea de paine lavash pe care am mancat-o prima oara era cea crocanta.

Eu azi am sa fac o versiune care imi doresc sa fie flexibila, ca ulterior sa o pot folosii la anumite sandwich-uri. Pentru asta am nevoie de
1 pachet de drojdie (25 g)
500 ml apa calda
4 ½ cani faina
1 lingura stearsa de zahar
1 lingurita sare
Susan
Sare grunjoasa

Intr-un castron amestec drojdia cu zaharul, apoi dizolv cu o parte din apa calda.

Faina o torn intr-un alt castron, mai mare, fac un  caus in mijloc si torn amestecul de drojdie cu zahar si apa. Incep sa framant, 


adaugand treptat restul de apa.


Framantatul trebuie sa dureze in jur de 10 min.

Las la crescut o ora, dupa care impart aluatul crescut in opt parti si le las sa creasca inca ½ ora.


Incep sa intind fiecare din cele opt mingiute de coca in forma  de foaie ca la blatul pentru pizza.


Asez fiecare foaie pe tava de cuptor. Dupa ce am asezat in tava foia de coca, ung cu apa suprafata aluatului si presar susan si sare grunjoasa.



La coptor tin fiecare foaie exact  11 min. la 240°. Am constatat ca asa imi iese cel mai bine.



Dupa ce termin de copt, toate cele 8 foi, le las sa se raceasca si le impachetez in folie de plastic.




Un comentariu: