Translate

luni, 28 noiembrie 2011

Mere "Golden" si "Grand Marnier"


Ca sa fac o tarta delicioasa cu mere flambate, imi trebuie niste mere flambate delicioase.

Pentru aceasta reteta folosesc mere “Golden”.
8 mere golden
15 g unt
4 linguri zahar
2 portocale (zeama)
2 batoane scortisoara
1 varf lingurita scortisoara macinata
Grand Marnier


Curat merele de coaja si de samburi, apoi le tai in 6.

Intr-o tigaie cu peretii mai inalti pun untul la topit,


 adaug zaharul


 si cand se caramelizeaza, 


torn zeama de la portocale. 


Caramelul si zeama de portocale se omogenizeaza si  pun batoanele de scortisoara.


Bucataria mea se umple de mirosul imbietor de scortisoara, asa ca e timpul sa adaug feliile de mere.


 Presar si scortisoara macinata si amestec.

Merele nu trebuie sa stea mult la foc; cand incep sa se inmoaie si arata intr-un fel sticloase, trebuie adaugat Grand Marnierul.

Grand Marnierul se adauga in functie de gustul fiecaruia; eu nu pun cantitati mari pentru ca pustiul meu nu e fericit cu aroma puternica de Grand Marnier.

Chiar daca nu se vede in poze (pentru ca am folosit blitzul), am turnat Grand Marnier pe marginea tigaii, dupa ce am pus si peste mere, iar acesta in contact cu focul de la aragaz s-a aprins imediat.



Cand totul a fost gata, am lasat la racit si am aranjat fiecare feliuta de mere pe tarta, apoi am turnat si sosul rezultat.


O nebunie!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu