Translate

marți, 9 octombrie 2012

Gogonele si pregatiri de iarna



E timpul sa ma pregatesc de iarna, asa ca am sa ma ocup de gogonele, de niste legume si fructe de pus la congelator.

Cand eram copil era mare febra in perioada aceasta de toamna. Bunica alerga dupa varza, gogonele gogosari, etc. Era tare agitata si daca uita ceva, nu trebuia sa treci prin fata ei.

Eu o iau mai usor.
Am cumparat
6 kg gogonele
1 conopida
1 morcov
1 bucata hrean
2 legaturi frunze telina
½ kg sare grunjoasa neiodata
Boabe de piper si usturoi, mai aveam prin casa.


Intr-un borcan de 15 L am aranjat frumos cele mai sus mentionate, apoi am facut o saramura din 8 L apa si 9 linguri de sare.


Hreanul l-am taiat “surcele”, morcovul rondele.



Dupa ce am aranjat rand pe rand gogonelele, conopida si morcovul in borcan, 


am strecurat printre ele usturoiul, 


hreanul si boabele de piper, 


apoi am incheiat cu frunzele de telina.

Intr-o oala de ciorba am pus apa si am amestecat cu sarea, pana aceasta s-a dizolvat complet. Am turnat tot continutul de saramura in borcan.



Am pus un film de plastic peste gura burcanului, apoi un celofan gros si am legat bine.



Astept acum sa se acreasca.

In afara de gogonele m-am mai pregatit cu ardei grasi, dovlecei, vinete si fructe de padure. Toate la congelator.

Ardeii i-am taiat in trei feluri, in functie de ce preparate am sa fac.


 Pt pizza: rondele,


 pt tocanita mexicana sau amestec asia: fasii; pt pilaf: marunt.



Vinetele am sa le folosesc la budinca de vinete, iar dovleceii la ciorbe si dovlecei aromatizati.




Fructele de padure pt tarte cu fructe de padure.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu