Translate

luni, 15 octombrie 2012

Ciorba cu rasol de vaca



Si daca tot am facut bors in casa, cu manuta mea, atunci trebuie sa fac o ciorba buna, bunuta.
Prima idee de ciorba a fost aceea de rasol de vaca.

Eu sunt un mare ciorbar, asa ca am pus mana direct pe oala de 10 L si m-am apucat de treaba.

Am nevoie de
2 bucati de rasol cu os (maduva imi place la nebunie)
1 telina
7-8 morcovi
3 cepe
2-3 ardei grasi
7-8 cartofi
75 g mazare
150 g dovlecei
2 oua
1 L bors
Sare
1legatura leustean


Rasolul il pun la fiert cu sare in oala cu presiune, timp de 60 min. Pun 1,5 L apa si o lingura sare neiodata.



Oala de 10 L o pun pe aragaz cu apa si o lingura de sare. Apa, pun un pic peste un sfert de oala, pt ca or sa se adauge legumele, zeama de la rasol si litrul de bors, asa ca nu imi trebuie mai multa apa.

Le gumele le adaug pe rand.

Incep cu telina, pe care o toc cubulete si o pun in oala cand apa da in clocot.


Las telina sa fiarba pana toc ardeii si ceapa, pe care le adaug in oala,


 urmeaza morcovii, 


apoi mazarea.


Curat cartofii, ii tai in cubulete si-I pun la fiert peste celelalte.


Dovleceii sunt ultimii.


In tot acest timp, cat eu m-am ocupat de legume, s-a fiert rasolu.


 Desprind carnea de pe os, scot maduva si o pun langa legume in oala.


 Tai carnea in cubulete.

Toata supa de la rasol + carnea taiata merg tot in oala.



Borsul il incalzesc, si-l adaug deasemenea.



Bat ouale… ador “zdrentele” de ou in ciorba!


Am gustat si am mai pus ¼ lingura de sare.

Inchei cu leusteanul.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu