Translate

joi, 26 ianuarie 2012

Negresa (brownie) cu migdale si Grand Marnier


Imi aduc aminte din copilarie ce surpriza placuta era cand ma intorceam de la joaca si mirosea in toata casa a negresa. Topaiam si salivam, mancam in fuga ciorba si felul doi, apoi ma indopam cu negrese.

Glazura era piesa de rezistenta.

Am vrut sa-i fac baiatului meu aceeasi bucurie si am pregatit negresa cu migdale si Grand Marnier.

Mama punea praf de copt si esenta de rom, eu insa le evit. In loc de nuci am ales migdale, multe migdale.

Oricum  negresa este o nebunie pentru foarte multa lume, prin hoteluri si restaurante cunoscuta si renumita “brownie” face valuri.

Ingrediente pt negresa
350 g zahar
200 g unt
50 g cacao
4 oua
50 ml lapte
500 g migdale crude
200 g faina
Grand Marnier


Ingrediente pt glazura
50 g unt
3 linguri zahar
1 lingura cacao
1 galbenus ou
2 linguri lapte

Untul il pun la topit pe aragaz, 


adaug zaharul,


 cacao, 

galbenusurile de ou

 si laptele.

Migdalele le macin in blender, apoi le amestec cu Grand Marnier-ul.






Iau de pe foc amestecul de mai sus si incep sa adaug faina,


 migdalele

 si bezeaua facuta din albusurile ramase.



Ung o tava termoizolanta cu unt apoi o tapez cu cacao si torn compozitia de negresa.




La cuptor las 35 min la 190°.


Cand e gata incep sa prepar glazura ca la “cel mai bun tort ever”.

Cu un cilindru din inox fac doua blaturi mici, 


le pun unul peste altul pe farfurie, adaugand intre ele si deasupra lor glazura, mai presar niste migdale macinate si negresa mea e gata.





Restul de glazura o torn peste negresa din tava.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu