Translate

duminică, 30 septembrie 2012

Prajitura cu dovleac si seminte de dovleac in trei straturi




Asa cum am precizat in postarea http://tati-gateste.blogspot.ro/2012/09/tarta-cu-dovleac-scortisoara-si-nuci.html “Anul acesta sunt hotarat sa fac mai multe feluri de prajituri din dovleac”, azi am sa fac o prajitura cu dovleac si seminte de dovleac + scortisoara, care continua seria, dupa  saptamana trecuta cand am facut tortul de clatite cu dovleac si nuci.

Ingrediente
3, 5 kg dovleac gata curatat
720 g faina
400 g unt
200 g seminte de dovleac
6 oua
240 g zahar pt aluat
120 g zahar pt bezea
175 g zahar pt calit dovleacul
2 lingurite scortisoara


Fac un aluat de tarta, pe care il impart in 2 parti inegale.


Untul il amestec cu faina.



Separ galbenusurile de albusuri si le amestec cu cele 240 g de zahar.




Torn amestecul de galbenusuri cu zahar, peste amestecul de faina si unt.



Dupa ce impart aluatul in doua, partea mai mica o pun intr-o punga si o bag la congelator.



Partea mai mare o turtesc putin, o infoliez si o bag in frigider.



Dovleacul il curat si-l rad.



Semintele de dovleac le macin, nu inainte sa-mi pun deoparte cateva, pe care am sa le folosesc inainte sa bag prajitura la cuptor.



Calesc dovleacul in 2 reprize, deoarece este in cantitate foarte mare. De fiecare data adaug o cantitate egala de zahar si scortisoara.



Dupa ce am calit dovleacul il las la racit.

Scot de la frigider aluatul, il intind si-l asez in tava. Tai surplusul de aluat ( acest surplus am sa-l folosesc sa fac biscuiti cu susan).





Torn dovleacul calit in tava si-l nivelez.



Bat albusurile de ou (care au stat la frigider intre timp), adaug zaharul si cand bezeaua e gata, amestec cu semintele de dovleac macinate.







Partea mai mica de aluat de la congelator, o rad deasupra stratului de bezea.


Pun si restul de seminte ca décor si bag la cuptor pt 1 ora si 20 min. la 180°.



Acesta prajitura o las sa se raceasca pana a doua zi.


Din cantitatile pe care le-am folosit ies 32 de portii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu