Translate

marți, 4 septembrie 2012

Dovlecei aromatizati cu busuioc, scortisoara si lapte de cocos



Mereu mi-am dorit sa fac un preparat  din dovlecei, pe care sa-I aromatizez cu busuioc, scortisoara si lapte din nuca de cocos. Astazi am facut acest preparat si am adaugat si ulei din seminte de dovleac – bio.

Am avut nevoie de
600 g piept de curcan
4 dovlecei
4 cepe
4 ardei grasi rosii
1 capatana usturoi
250 ml lapte cocos
Sare
Ulei seminte dovleac
Scortisoara
Busuioc
Patrunjel


200 g orez basmati pt garnitura.

Intr-o tigaie incing uleiul de dovleac,


adaug cateii de usturoi si dupa cateva secunde pun carnea.



In timp ce carnea se caleste, tai ceapa solzi. Pun sare si adaug ceapa, 


apoi las la foc mic pana ce curat dovleceii si-i tai cubulete. Inainte sa tai dovleceii cubulete imi pun deoparte 4 fasii de dovlecel, taiate longitudinal, pe care am sa le pun pe gratar, alaturi de cateva fasii de ardei gras.


Dupa ce pun dovleceii taiati in tigaie, adaug pe rand:ardeiul gras, busuiocul, scortisoara si laptele de cocos.





 Las inca 5 min la foc iute.


Orezul basmati il fierb cu sare 10 min. dupa ce a dat in clocot.

Pe o farfurie aranjez in forma de triunghi, fasiile de dovlecel la gratar, 


apoi pun orezul intr-un castron si-l rastorn in mijlocul farfuriei. 


Cu o lingura fac un caus in orez  si pun mancarica de dolecei.




 Urmeaza ardeii de pe gratar,


 patrunjelul proaspat


 si incheii cu uleiul de dovleac.


2 comentarii:

  1. ptr reteta asta...stoc de 10 kg dovlecei la congelator ptr iarna!

    RăspundețiȘtergere
  2. Super buna, felicitari! O sa te mai citesc si o sa ma mai inspir din paginile tale

    RăspundețiȘtergere