Translate

luni, 10 septembrie 2012

Lapte bio in Kaprun, Austria - Bio milk





In vara aceasta am avut parte de cateva experiente deosebite, petrecute in lunga si frumoasa mea vacanta.
Am sa povestesc astazi de una dintre experientele din Austria.

In Kaprun – Austria unde am ales sa imi petrec vacanta la o ferma – pensiune am trait pt prima oara in viata emotia de am mulge vaci si o capra - eu fiind nascut si crescut in Bucuresti - recunosc ca nu am avut parte de asa ceva, nu am avut rude la tara.

Pe langa mulsul propriu zis, m-am incumetat sa fac mai multe treburi in ferma:









Am hranit viteii,















Am dat iarba proaspata vacilor,


Am avut grija de singura capra de la ferma si de iepurasi.





Ce m-a impresionat cel mai mult este faptul ca din toate punctele de vedere era foarte curat, totul se spala cu apa calda, cand terminam de muls vacile, pur si simplu luam un furtun cu apa calda si spalam. Dupa ce hraneam vitelusii, ii mutam si curatam in urma lor cu perii si apa calda.

In aceeasi ordine de idei, atractia fermei era un vitelus de doar 2 saptamani pe care l-am hranit cu lapte de la vaca dintr-o galeata cu tetina.




Aici, in  Kaprun, trebuie sa afirm cu tarie ca vacile sunt foarte fericite! 





Fructele de padure cresc nestingherite de nimeni pe langa ferme. 


In timpul mulsului se aude muzica iar inainte de a fi mulse sunt masate pe spate de un dispozitiv special dintr-o matura mare si rotunda, care se invarte in mai multe directii.

Fiind o ferma – pensiune tin sa spun ca in fiecare dimineata am baut 2 cani de lapte proaspat crud, plus am mancat mult unt proaspat.

Bineinteles fiind in vacanta am facut si calatori prin imprejurimi, cu bicicleta, oprind sa fotografiez marmotele, mere si fructe de padure.








Am cutreierat cat am vrut eu si nu am dat de nici un caine fara sapan si nici de caini cu stapan, care sa se distreze pe seama mea cand sunt atacat de cainii lui, asa cum patesc pe meleagurile mioritice.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu