Translate

duminică, 23 septembrie 2012

Smochine proaspete, Brie, Branza cu mucegai albastru si Gewurztraminer



De obicei pe la ora 11 mananc o gustare. Astazi am gandit o gustare simpla, care sa nu ma oblige sa gatesc si de asemenea sa pot folosi ce am prin casa.

Am  facut aceasta gustare cu
Branza  Brie
Branza cu mucegai albastru
Somchine proaspete
Crackers de secara cu seminte de in
Crackers din faina integrala
Nuci
Struguri


La aceasta gustare se poate asocia o bautura digestiva. Eu am ales ca exemplu trei variante: 1.Un vin alb “Gewurztraminer”. 



Gewurztraminer, un strugure alb originar in Italia zona Tramin, regiunea Alto Adige.

Eu am cumparat vin obtinut din struguri Gewurztraminer din Rquewihr – Alsacia, Franta. Vinul pe  care  l-am cumparat eu se asocieaza perfect la o farfurie de branza cu mucegai. Am sa povestesc mai mult despre acest vin intr-o postare viitoare, in care voi aduce iar vorba despre vacanta de anul acesta.

2.Un distilat Grand Marnier.


 Am tot pomenit in postarile mele Grand Marnier-ul, dar astazi am sa scriu si cateva detalii despre acest distilat obtinut din portocale.

Contrar asteptarilor Grand Marnier nu este un liquor simplu, este mai mult o bautura fina, obtinut prin amestecul de Cognac si esenta din distilarea portocalelor ”SevIle”, care sunt un soi de portocale  amare, cu multi samburi si cu aciditate foarte mare. Aceste portocale sun folosite si la distilate ca: Cointreau, Curacao, Triplesec.

Grand Marnier este o bautura digestiva si se poate asocia farfuriilor cu branzeturi. Se poate bea la fel de bine dupa masa ca atare.

GM-ul are editii speciale ca
Cuvee du Centenaire
Cuvee Speciale Cent Cinquantenaire amestecat cu Cognac XO si imbuteliat in sticle desenate de mana.
Cuvée Louis-Alexandre Marnier-Lapostolle

si 3.Un vin dulce Tawny Porto.



Vinul Porto, este un vin dulce care se asocieaza la fel de bine farfuriilor cu branza. Ca si GM se bea dupa masa, dar se obtine diferit, nu este un distilat.

Porto vine din Portugalia, din Valea Doro si se obtine prin adaugarea unui alcol peste mustul partial fermentat. Asfel prin adaugarea alcolului se oreste procesul de fermentare si o cantitate mare de zahar din struguri ramane in vin.

Porto este transportat pe rau pana in orasul VILA NOVA DE GAIA, unde incepe invechirea acestui vin, cu cat un Porto este mai vechi cu atat este mai bun, se poate invechi  40 de ani.

Sunt mai multe categorii de porto
Ruby
Tawny
Vintage
Strguri principali pt Porto rosu: Tinta Barqoca, Tinto Cao, tinta Roriz, Touriga Francessa si Touriga Nacional.

Consider ca aceasta gustare, impreuna cu oricare din bauturile enumerate mai sus, este ideala pt un picnic. Nu trebuie sa cauti lemne sa faci gratar, nu mirosi a fum si nu faci burta de la bere.  J


2 comentarii:

  1. Consider ca aceasta gustare, minus oricare din bauturile enumerate mai sus, a fost ideala pt gustarea mea la....birou :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa stii k vineri merg la beirut, am sa mananc acolo multe smochine!

    RăspundețiȘtergere