Translate

duminică, 14 aprilie 2013

Tortul cu frisca, crema de ciocolata si cirese





Un tort deosebit e un cadou deosebit!

Tortul cu frisca, crema de ciocolata si cirese, a fost vedeta  zilei de nastere a fiului meu  anul acesta.

Ingrediente

Crema ciocolata
300 g ciocolata 70%
4 oua
80 g zahar brut
70 g unt
Extract vanilie

Frisca
4 linguri zahar
Pandispan
10 oua
10 linguri zahar
10 linguri faina

400 g cirese in compot

Pandispanul l-am pregatit ca la “Pandispanul simplu”.

Am separat albusurile de galbenusuri, am batut albusurile spuma, am adaugat zaharul in “ploaie”, apoi galbenusurile unul cate unul si am incheiat cu faina. Am tinut la cuptor 45 min la 180°.

La crema de ciocolata trebuie rabdare!

Separ galbenusurile de albusuri, galbenusurile le ameste cu zaharul brut si la bain marie amestec cu telul, pana se dizolva zaharul. Untul il tai in cubulete si adaug cate un cubulet, amestecand pana se incorporeaza. Cand termin untul incep sa fac acelasi lucru cu ciocolata ca la unt. Mare atentie! Nu trebuie sa fie tamperatura mare! Daca e mare se coaguleaza galbenusurile si se taie crema.

Albusurile le bat spuma si le incorporez in crema de ciocolata, amestecand usor de jos in sus.

Crema de ciocolata o las o noapte la frigider.

Frisca o realizez batand smantana cu zaharul.

Blatul de pandispan il tai in 4.

Pt insiropat folosesc zeama de compot de la cirese.

Primul strat il pun din crema de ciocolata, fara cirese. Al doilea il pun cu frisca si cirese. Urmatorul cu ciocolata si cirese. Suprafata tortului o fac tot cu ciocolata.

Dupa ce pun frisca pe lateralul tortului,  ornez suprafata de ciocolata cu frisca, folosind posul cu sprit.

Tehnica de a pune frisca pe lateralul tortului este urmatoarea: folosesc un blat de plastic sau carton alimentar de diametrul pandispanului sub tort, tin o mana sub acesta, iar cu cealalta mana iau frisca cu o spatula si o intind rotind usor tortul. Daca e nevoie repet acesta tehnica.

Ornez cu cirese si bag la frigider.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu