Translate

joi, 8 octombrie 2015

Unt de casa



Recunosc ca am o mare pasiune pentru produsele lactate facute de mine in casa.

Dupa ce am realizat branza de casa (zerul care rezulta, @ 7L ii consum zilnic in timpul antrenamentelor-1L/zi), kefirul de lapte, smantana pt frisca, smantana de casa (fermentata), iaurtul de casa si diferite tipuri de inghetata care au la baza frisca, a venit randul untului de casa.

Prefer untul facut de mine, pentru ca beneficiez de enzime, nefiind tratat sub nici o forma.

Atrag atentia ca astfel obtinut, untul de casa nu are durata lunga de pastrare, deoarece incepe in cateva zile sa rancezeasca. Din acest motiv nu trebuie realizat in cantitati mari.

Din @ 800 gr smantana am realizat 300 gr unt.


Am strans smantana de deasupra laptelui prins (cum fac la frisca), am pus un praf de sare si am inceput s-o bat cu mixerul de facut frisca. Procedeul necesita mai multa rabdare decat la frisca, dar mai putina concentrare, deoarece oricum trebuie insistat pana se separa grasimea de zer. Din cauza paletelor de mixer, untul rezultat este imprastiat sub forma de bulgarasi in tot castronul.
 



De aceea, iau o spatula si adun la un loc toti acesti bulgarasi, separand untul de zer.
 










Arunc zerul, asez untul pe o folie de plastic, il formez si-l bag in frigider.

Untul contine vitaminele A,K si D, plus seleniu.
 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu