Translate

vineri, 15 august 2014

Ce mananc in vacanta - part 3




In “Ce mananc in vacanta” -  part 3 am sa continui sa povestesc cate ceva despre cum se poate manca sanatos,  ieftin si nu lipsit de gust si savoare, cand sunt in vacanta.

Azi am sa prezint un pranz format din muschiulet de porc, legume si orez basmati.

Inainte sa descriu cum am pregatit acest pranz am sa povestesc un pic din experienta mea in Austria.

Pe unde am fost eu nu exista piete( ex: Obor, Piata Sudului), in schimb se gaseste o gama larga de produse bio. Pe langa lipsa pietelor, mai lipsesc si produsele din Turcia(legumele si fructele de proasta calitate cu care noi in Romania suntem sufocati).

In concluzie am sa dau niste preturi si originea produselor alimentare pe care le cumpar cand sunt in Austria:
Iaurt natur bio – 1. 98 Euro/ L, cu fructe 2. 34 Euro/ kg. origine Tirol Austria
Lapte bio 3,5 – 1.20 Euro/L. origine Tirol Austria
Oua de la gaini crescute la sol( nr. 3 nu se gaseste)- de la 0.17 la 0.28 Eurocenti/ buc. Origine Austria
Legume congelate – 1.47/ kg. orig. Austria
Muschiulet porc – 7 Euro/ kg. orig. Austria
Ceafa porc – 5,5 Euro/kg. orig. Austria
Rosii cherii – 3-4 Euro/ kg. orig. Italia
Salata verde bio 0.60/ buc. Orig. Austria
Mere, piersici, nectarine – intre 0.80 centi si 1 Euro/ kg. orig. Austria
Branza Feta - 7.50 Euro/kg. orig. Grecia
Mozzarella  proaspata - 5 Euro/kg. orig. Italia
Unt 82% - 5,5 Euro/ kg. orig. Austria
Ciocolata Lindt  70% – 15 Euro/ kg. orig. Austria sau Germania.

Astea sunt cateva repere pa care mi le aduc aminte asa aleatoriu.

Asa cum am scris si in “Fructe de padure – Ce mananc  in vacanta – part 1”, nu am cheltuit nici un ban pe fructele de padure, deoarece seara culegeam suficiente pt a doua zi. In afara de mine nu am mai vazut pe nimeni altcineva interesat de ele.

Sa ma reintorc la pranzul de azi... am fiert legumele( morcovi, pastarnac, conopida, fasole verde, mazare, porumb, etc)  in apa cu sare, la fel si orezul. Muschiuletul l-am portionat, aplatizat, crestat, uns cu ulei, sarat si fript in tigaie.

De chives am beneficiat tot proaspat din gradina gazdei.

Am stropit cu ulei de masline si am folosit décor o flore care avea gust de piper, iarba, usturoi si scortisoara.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu