Translate

vineri, 7 iunie 2013

Tort de ciocolata, frisca si capsuni




Blogul meu a implinit doi ani si totodata in aceasta perioada este si ziua sotiei mele asa ca m-am gandit sa fac un tort deosebit, un cadou special.

Tortul de ciocolata, frisca si capsuni necesita timp si rabdare. Este un tort fara faina, cu multa ciocolata, multa frisca si multe capsuni. Nu se poate realiza un singur blat si apoi sa fie feliat, de aceea realizez totul pe bucati.

Ingrediente
12 oua
300 g ciocolata
200 g zahar brut (pt blaturile cu ciocolata)
100 g zahar ( pt blatul cu vanilie)
5 linguri zahar ( pt frisca)
1125 ml lapte
700 ml smantana ( pt frisca)
700 g capsuni
60 g unt
1 pastaie vanilie

Prima data fac frisca si o pun la frigider.

De aici incepe munca:

Pun ciocolata impreuna cu laptele (750ml) si untul la topit, amestecand din cand in cand.

Ung o forma detasabila cu unt si o tapetez cu pergament.

Deoarece am o singura forma de acest fel am sa pun la cuptor de 3 ori: de 2 ori pt blaturile de ciocolata si o data pt stratul de vanilie.

Amestec  4 oua cu 100 g zahar brut, le bat cu telul pana se formeaza spuma si adaug ½ din cantitatea de ciocolata topita. Torn in forma si bag la cuptorul preincins la 170° timp de 40 min.

Procedez identic si pt al doilea strat de ciocolata.

La blatul de vanilie amestec ouale cu zaharul, vanilia o incalzesc un pic in lapte (375ml) sa-si elibereze aroma si dupa ce bat ouale spuma (usor), adaug laptele si bag la cuptur la fel ca la blaturile de ciocolata.

Asez un blat de ciocolata, pun frisca, asez blatul de vanilie, adaug iar frisca si al doilea blat de ciocolata.

Ornez cu frisca si bag la frigider cat timp ma ocup de capsuni.

Capsunile le tai in 4 felii fiecare si le insir pe marginea tortului iar in mijloc am format o inimioara.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu