Translate

duminică, 16 iunie 2013

Dulceata de cirese




Acum mai bine de doi ani cand am scris prima postare, am insistat mult pe “Dulceata de cirese amare”, care mi-a facut copilaria foarte dulce.

Astazi am sa scriu cum am facut eu dulceata, dar din cirese normale cule se de mine, cirese nestropite, asa cum cresc ele nestingerite.

Incerc  an de an sa-mi fac timp sa merg “La cules cirese”.

Ingrediente
3 kg cirese fara samburi
2, 4 kg zahar
1 ½ zeama lamaie
Samburii de la cirese

Dupa ce spal ciresele si le scot coditele(care pot fi folosite la ceai) ma apuc sa le curat de samburi.
La 3 kg de cirese folosesc 2,4 kg zahar. Torn zaharul peste cirese si las cateva ore, sau o noapte zaharul impreuna cu ciresele.

Samburii nu-i arunc, ii fierb pana scade apa sub nivelul samburilor, strecor si ce rezulta adaug peste ciresele care fierb impreuna cu zaharul.

Inainte sa pun la fiert dulceata, storc zeama de lamaie si o adaug peste cirese.

Dupa ce da in clocot tin la foc mic 4 ore.

Borcanele le spal si le bag in cuptor la 240° 15 min. Le scot din cuptor si le las sa se raceasca.

Cand dulceata e gata o torn in borcane fierbinte si pun capacul imediat, in felul acesta, cand se raceste se formeaza un vid care in principiu ar trebuii sa impiedice formarea de micegai.


Primul borcan de dulceata de anul acesta s-a epuizat rapid. A fost o combinatie parfecta cu orezul cu lapte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu