Translate

vineri, 17 august 2012

Wellington de curcan - Turkey Wellington




Ciuperci shiitake, ficat de curcan, piept de curcan, mustar de Tecuci si multa rabdare, acestea sunt ingredientele unui “Wellington” de curcan delicios.

Acum s-o iau pe rand:

Pentru  Wellington am nevoie de

 – foaia din aluat, pe care am facut-o din
500 g faina alba
1 pliculet drojdie uscata
50 g unt
300 ml apa
Sare

O las 1 ora la crescut, apoi o impart in 4 si mai astept inca 20-30 min.

  – pieptul de curcan

2 piepti mai mici in jur de 2 kg ii tai in doua si obtin 4 bucati frumoase, pe care le pun in tigaie la perpelit, in jur de 2 min. pe fiecare parte. 


Fac aceasta operatie din doua motive.

Primul motiv este acela ca o data cu supunerea carnii la un tratament termic aceasta se strange.
Al doilea motiv este acele de a obtine zeama de carne pt sosul care va insotii preparatul.

 – pateul din ficat de curcan, acest este facut ca la “ Pate de ficat de casa”, doar ca in loc de cimbru am pus busuioc si unt.

 – ciuperci “ Siitake” deshidratate.
Le spal, le pun la inmuiat 1 ora si le tai feli.



 – garnitura simpla din
3 ardei grasi
4 rosii
5 cepe
Toate la gratar

Pentru sos am folosit
40 g unt
3 cepe mici
1/3 ardei gras rosu
1 lingura mustar de Tecuci
½  lamaie pt zeama
Boabe piper
Sare


Dupa ce aluatul a crescut  si l-am impartit in 4, am inceput  sa intind prima foaie, peste care am intins pateul de ficat, am presarat ciupercile si am pus una din cel 4 bucati de carne. Am impachetat, am lipit capetele,  am procedat identic cu celelalte 3 bucati.






Pe o tava de cuptor, tapata cu unt si faina am asezat cele 4 bucati de Wellington, am batut un ou si le-am uns, apoi am bagat la cuptor pentru 40 min. la 200°.




Am tocat ardeiul si ceapa pt sos.


 Am pus untul la topit, am adaugat ceapa si ardeiul tocate si un praf de sare. Dupa ce am lasat la foc mic 10 min. am turnat zeama de la carnea perpelita in tigaie, zeama de lamaie, lingura de mustar si am incheiat cu boabele de mustar.







A iesit o nebunie si de data asta.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu