Translate

miercuri, 8 august 2012

"Lavash Turnover" cu varza si chimen



Preparatul urmator este rodul insomniilor datorate caldurii excesive de luna aceasta.

Dificultate mare am avut  atunci cand a trebuit sa-I dau un nume, chiar nu stiam cum sa-l numesc. Intr-un final dupa mai multe ore de cautari am decis sa-I spun “ Lavash Turnover cu varza si chimen”.

Ingrediente
Pt. aluatu de “Lavash”
500 g faina
1 pachetel de drojdie uscata
575 ml apa
40 g unt
Sare

Pt . umplutura
700 g piept de curcan
1 varza
4 cepe
4 ardei grasi
4 ardei iuti (bulgaresti-foarte putin iuti)
3 morcovi
1 legatura marar
1 plic chimen
50 ml visinata
1 ou
Sare
Piper boabe
Ulei din samburi de strugure
Branza telemea


Prima  data rumenesc in tigaie bucatele din piept de curcan cu putina sare.

Dupa am terminat varza de tocat. Am pregatit aluatul pt “Lavash”.


Etapele pregatirii acestui preparat sunt foarte importante.

In timp ce aluatul creste, pun la calit ceapa, cu ulei din samburi de struguri si un praf de sare. Ceapa o las la foc mic pana curat morcovii si-i rad, apoi ii adaug peste ceapa.



Cat timp morcovii si ceapa stau pe aragaz la foc mic, curat ardeii de seminte si incep sa-i toc.


O parte din ardeii iuti tocati o pun deoparte si o folosesc mai tarziu pt. décor.


Adaug si ardeii peste ceapa si morcovi si sting totul cu visinata.



Acum incep sa frec varza tocata cu sare, apoi adaug cea mai mare parte din mararul tocat si continui sa frec varza. Urmeaza sa adaug chimenul.





Am sa explic de ce frec varza cu sare, marar si chimen. In felul acesta pot sa pun toata cantitatea de varza tocata in tigaie, pt ca isi micsoreaza vizibil volumul si in acelasi timp aromele din marar si chimen sunt mult mai intense.

In timp ce eu m-am ocupat de varza, alcoolul din visinata s-a evaporat, iar ceapa morcovul si ardeiul au capatat un gust dulceag  foarte aromat.

Urmeaza sa pun varza in tigaie, 


sa aprind cuptorul si sa impart aluatul – care a crescut  frumos – in 8 mingiute.

Cele 8 mingiute de aluat au nevoie de 30 min. sa creasca.

Incep sa intind o mingiuta din alut, pun cam doua linguri de varza calita, cateva bucatele de carne rumenita, ung marginile foii de aluat cu apa, impachetez, lipesc marginile si cu o furculita presez pe ele ca sa obtin un model.





Inainte sa pun la cuptor, bat un ou si ung suprafata pachetelelor. 


Tai feliute subtiri de telemea si le asez deasupra, apoi presar bucatele din ardeiul iute, pe care l-am pastrat mai devreme pt décor, presar chimen si patrunjel tocat.




La cuptor tin 45 min. la 200°.


Pe o farfurie asez un “Turnover”, pe care l-am taiat inainte in trei parti.


Decorul este foarte simplu : piper boabe, patrunjel si o codita de ardei iute.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu