Translate

miercuri, 13 iunie 2012

Ardei capia, branza "Roquefort" si crutoane din mamaliga



Azi am facut ceva exrtem de simplu dar foarte gustos: crutoane din  mamaliga, ardei capia si branza cu mucegai “Roqefort”. Aceasta combinatie am mancat-o si gustare calda dar si  cu supa crema de ciuperci.


Sar de la una la alta acum. In ultima perioada am observat ca este asa o isterie generala a concursurilor culinare televizate. Sunt adesea indemnat sa particip si eu. In principiu ma simt flatat, dar in acelasi timp trebuie sa explic, inclusiv fiului meu, ca nu consider un astfel de concurs atractiv pt mine. Chiar am fost la 3 preselectii, sau 4 si m-am calificat, dar m-am oprit in momentul in care mi s-a bagat un contract sub nas, total dezavantajos pt mine. Ca sa inchei ideea , eu gatesc sa mananc si sa-mi hranesc familia, asa ma linistesc eu si imi folosesc creativitatea, pt mine a gatii este o necesitate aparuta datorita sportului, eu fac sport neincetat de peste 30 de ani si am nevoie de hrana corespunzatoare. Pt mine e important sa am suficiente proteine, suficienti carbohidrati + vitamine si minerale in dieta mea in asa fel incat sa-mi pot desfasura activitatea zilnica. De asemenea eu nu consider ca exista standarde universal valabile in ceea ce priveste mancarea, de aceea am avut curaj sa-mi fac acest blog si sa postez exact ce-mi trece prin cap. Eu mananc cantitati mari de mancare, deci farfuriile mele sunt intotdeauna mari si pline, nu pot spune acelasi lucru despre fiul meu sau sotia mea, eu imi umplu masa cu ingrediente diversificate, asa cum am scris si in “ Ce mananc eu…”. In concluzie eu gatesc cu pasiune ca sa ma linistesc nu consider benefic pt mine sa ma stresez in interiorul anumitor asa zise competitii.

Asa acum  sa ma intorc la ceea ce am gatit azi, am folosit niste mamaliga facuta mai tare. Am avut tot timpul in cap sa fac crutoane si din altceva decat din paine.

Crutoanele din mamaliga se fac diferit fata de cele din paine, pt ca au alta textura, asa ca eu am folosit niste tepuse pt frigarui.

Pe langa mamaliga pe care am taiat-o cubulete am mai folosit, ardei capia, branza  “Requfort” (scumpa rau!) si ardei gras verde.

Ardeiul capia l-am taiat pe lung in doua, l-am curatat de seminte si l-am pus in tigaie alaturi de tepusele cu mamaliga.


Branza am taiat-o in felii subtiri si am asezat fiecare felie in interiorul jumatatilor de ardei capia, pana aceasta a inceput sa se topeasca.


Am combinat crutoanele din mamaliga cu supa crema de ciuperci pt ca am nostalgia ciulamalei cu mamaliga din copilarie, numai ca nu ma omor cu ciulamaua si consider crema de ciuperci asemanatoare, dar fara faina.


Ardeiul capia cu branza au inlocuit in mintea mea salata de ardei copti si in acalasi timp ardeii umpluti cu crema de branza.



In concluzie, am in acest preparat nostalgia copilariei intr-o prezentare moderna. Asta imi adduce aminte de reclama cu indianul care foloseste elefantul sa transforme o masina veche intr-un Peugeot 206.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu