Translate

miercuri, 19 decembrie 2012

Profiterol cu dovleac



Am sa continui seria deserturilor cu dovleac si azi am sa fac profiterol cu dovleac, scortisoara stafide si migdale.

Gogoselele de profiterol asa cum le-am facut eu, seamana cu niste broscute testoase, iar prezentarea farfuriei seamana cu o masca.

Ingrediente
125 ml apa
125 ml lapte
60 g unt
125 g faina
2 linguri zahar
4 oua
1 kg dovleac
40 g unt
4 linguri de zahar brut
Scortisoara
50 g stafide
50 g migdale

Fac un aluat oparit – choux. Pun laptele cu apa la fiert, adaug untul si cele doua linguri de zahar, iar cand acestea dau in clocot, iau de pe foc si adaug toata faina, amestecand energic cu telul. Pun inca un min pe foc si amestec.

Las aluatul sa se raceasca un pic, apoi adaug ouale unul cate unul si mestec cu telul.

Pe o tava de cuptor, pun pergament, iar aluatul il pun cu un pos cu dui. Las distanta de 5 cm intre gogosele.

La cuptor bag 20 min la 190°.

Stafidele si migdalele le pun la hidratat.

Dovleacul in curat si il rad pe razatoarea mica.

Intr-o tigaie calesc dovleacul in cele 40 g unt si zaharul brut. Cand e gata calit adaug scortisoara.

Dupa ce gogoselele de profiterol s-au racit , cu un cutit le tai in jumatate, lasand o parte prinsa intre cele 2 jumatati, in asa fel incat sa fie ca o scoica.

Amestec stafidele cu dovleacul calit si racit.

Cu o lingurita unplu fiecare gogoasa, iar migdalele le asez in asa fel incat sa-mi iasa mici testoase asa cum am scris mai sus.

Am facut si 4 forme de ecler, pe care le folosesc sa fac farfuria masca. O mare bucurie pt pustiul meu!




Sugestii pt deserturi cu dovleac: tarta cu dovleactortul de clatite cu dovleacpandispan cu dovleacstrudel cu dovleacprajitura de dovleac in trei straturi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu