Translate

luni, 5 decembrie 2011

Tortul de ziua mea


De Sf. Andrei este ziua de nume a fiului meu, ziua de nume a mea, plus ziua mea de nastere, asa ca am pregatit un tort pe masura.

Au fost 4 zile de munca si am folosit cantitati foarte mari de oua, zahar, lapte, ciocolata, etc.

Incep cu blaturile din pandispan, opt la numar:
1 de 26 cm in diametru (din 12 oua)
1 de 24 cm (10 oua)
2 de 22 cm (cate 8 oua fiecare)
2 de 20 cm (6 oua fiecare)
2 de 16 cm (3 oua fiecare)
Toate le-am pregatit ca la “pandispanul simplu”, si am pus la cuptor de 5 ori in 2 zile.

primele 4 blaturi

toate blaturile si merele

Cand blaturile au fost gata, am pregatit merele la fel ca la tortul de mere, numai ca nu sunt aceleasi cantitati, de data aceasta am pus
22 mere golden
1 cana de zahar

scortisoara

200 g unt

La cuptor am tinut merele 35 min. la 280°

Dupa mere am pregatit “Toffee”-ul, din 4 cutii de lapte condensat, cumparate din Careffour.

Intr-o oala de 8 L am pus cutiile de lapte condensat, fara etichete, 


apoi am acoperit cu apa aproape dublu inaltimea cutiilor. Dupa ce apa fierbe, reduc focul la minim si  pastrez oala pe aragaz timp de 3 ore, oala acoperita cu un capac. Dupa cele 3 ore sting focul, folosesc  un cleste, pentru a scoate cutiile din apa, le las la racit, iar daca nu am nevoie in acea zi de toffee-ul rezultat, le pun la frigider si le folosesc cand am nevoie.



A treia zi am pregatit pe rand
10 banane
1 kg zahar
2 L lapte

Am pus zaharul pe foc la caramelizat, am amestecat laptele cu bananele decojite, cu blenderul, apoi cand zaharul s-a caramelizat, torn continutul amestecului de lapte cu banane peste caramel si las la foc mic pana se omogenizeaza.

Pentru mousse-ul de ciocolata am folosit acelasi procedeu ca la tarta cu mousse de ciocolata, dar cantitatile au diferit
8 ciocolate dark 75%
300 g unt
10 galbenusuri
10 albusuri
150 g zahar
Am ales cantitatile in asa fel incat sa fie mousse-ul mai ferm.



Crema de ecler am facut-o pentru ca imi place foarte mult combinatia dintre merele calite la cuptor si aceasta crema.

Cantitatile au fost mari si in cazul acesta:
250 g faina
450 g zahar
60 g unt
12 oua
1,5 L lapte


Am pus laptele la incalzit, am amestecat ouale, zaharul


 si faina,

 apoi intr-o oala pe aragaz am topit untul,


 am turnat amestecul de oua, zahar si faina, 


iar laptele fierbinte l-am adaugat ultimul. 


Cu telul am mestecat usor pana s-a facut crema.


A mai ramas siropul - am vrut sa nu fie cu zahar - am ales miere de floarea soarelui, o lamaie si apa plata. Culoarea si gustul au iesit magnifice.



Bineinteles ca nu puteam sa fac un tort de 8 blaturi unul peste celalalt, asa ca am facut un tort de 3 blaturi, pentru fiul meu, pe care l-am invelit in mousse de ciocolata si al doilea tort din 5 blaturi pe care l-am invelit in crema de branza frecata cu zahar pudra.(“frisca slaba” ca la tarta cu mere)

Acum e timpul sa incep montarea fiecarui blat in parte.

Tai blatul in 3, 

insiropez prima felie,

 adaug crema de ecler,

 merele calite,

iar crema de ecler (nu trebuie pus prea multa crema sa nu se inmoaie blatul excesiv), adaug a doua felie, insiropez, pun mousseul de ciocolata,


 bananele taiate felii (ca la cel mai bun tort ever),


 apoi caramel de banane.

 Inchei cu a treia felie, o insiropez si intind toffee-ul peste ea.


Aces procedeu l-am repetat de 8 ori, asa cum am spus mai sus, 5 blaturi intr-o parte, 3 in cealalta.

din cauze tehnice asta este ce a ramas din cele 3 blaturi

la fel ca poza de sus, asta am mai avut din cele 5 blaturi



2 comentarii:

  1. delicioooossss tort :-D FELICITARI !! dupa cum spuneam fa un efort si deschide-ti ceva lasa vrajeala cu instructorul :-D

    RăspundețiȘtergere
  2. cand am sa deschid ceva, cu siguranta o sa stie toata lumea :)

    RăspundețiȘtergere