Translate

duminică, 4 decembrie 2011

Inghetata de caramel si banane


Pentru ca am facut cantitati mari de crème la tortul de ziua mea, mi-au mai ramas, asa ca am facut si o inghetata din caramel si banane.

Sa incep cu ingredientele necesare pentru caramelul de banane pentru tortul din 8 blaturi
1kg zahar
2 L lapte proaspat 4%
10 banane


Din acest caramel am folosit ½ la tort, iar restul la inghetata despre care scriu acum.

Zaharul l-am pus la caramelizat pe aragaz, 


am decojit bananele, am turnat laptele peste ele si am folosit blender-ul sa omogenizez totul.



Cand zaharul s-a caramelizat, am turnat amestecul de banane si lapte, caramelul a sfarait placut si bucataria s-a umplut de mireasma caramelului cu banane.



Am lasat la foc mic pana ce tot caramelul s-a dizolvat complet in mixul de banane cu lapte si am obtinut un caramel de banane.


Cu ocazia zilei mele de nastere am primit formele de plastic pentru inghetata si intentionez sa le folosesc la maxim. 

Cu o lingura am umplut fiecare forma, 


baietelul meu a pus betisoarele din plastic


 si am bagat la congelator. Dupa 3 ore inghetata arata super.


Sfat util: dupa ce scot formele cu inghetata din congelator, pun un pic in apa calda si inghetata pe bat iese foarte usor.

Restul de caramel l-am pus in cutii de plastic si le-am bagat la congelator. 

Un comentariu:

  1. Îmi place cum arată această îngheţată. Voi încerca şi eu reţeta. Felicitări!

    RăspundețiȘtergere