Translate

joi, 3 decembrie 2015

Ciorba de bibilica



In cautare de sursa curata de carne, am gasit de cuvinta sa ma informez despre carnea de bibilica si am gasit numai lucruri bune, asa ca am cumparat bibilica si m-am apucat de gatit.

Azi am sa prezint o reteta de ciorba de bibilica.

Ingrediente
1 buc. bibilica (cu ghiare, gat, ficat, pipota, inima)
5-6 morcovi
2 cepe mari galbene
2 ardei gras verde mici
½ telina- radacina
2 dovlecei zucchini
1 pastarnac
100 gr fasole verde
3 cartofi
1 cutie rosii
2 oua
1 lamaie
Sare
Patrunjel proaspat

Am curatat bibilica, am taiat-o, separand aripile, copanele, pieptul, etc. Am pus apa la fiert si am oparit toata carnea, apoi am strecurat-o si spalat-o cu apa rece.

Am curatat legumele. Morcovii, telina, ardeiul, pastarnacul si ceapa le-am taiat cubulete de ½ cm. Am taiat dovlecelul rondele, iar cartofii cuburi de @ 2 cm.

Carnea cu legumele taiate + rosiile le-am pus intr-o oala sub presiune, am adaugat apa si 2 linguri de sare ( capacitatea oalei de 8 L). Nu am adaugat dovlecelul, deoarece se inmoaie foarte rau, asa ca l-am fiert separat, in apa cu sare timp de cateva minute.

Am pus oala la fiert si dupa ce a inceput sa fiarba, am setat timpul la 45 min. si focul mic.
Cand s-a terminat timpul de fierbere am stins focul si am setat iar timpul la 10 min. Dupa aceea am desfacut capacul oalei sub presiune, am scos copanele si pieptul de bibilica (pe acestea am sa le folosesc in alte scopuri), am adaugat dovlecelul, am batut ouale, adaugandu-le si pe acestea + zeama de lamiae.

Nu adaug nici un fel de ulei, deoarece este suficenta grasime de la bibilica!

Patrunjelul il adaug intotdeauna proaspat taiat cand pun ciorba in farfurie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu