Translate

luni, 18 iulie 2011

Pizza de vacanta

In fiecare an, o data sau chiar de doua ori, merg in vacanta la pensiunea ‘Cehov’ in Bran. http://www.hotelcehov.ro/ Aici, prietenii mei, proprietarii pensiunii imi ingaduie sa le folosesc bucataria, iar eu improvizez cate ceva.

Anul acesta vedeta a fost o ‘pizza de vacanta’ pe care am improvizat-o din ceea ce am avut la mine, iar pentru copt am folosit spatele unor tavi de cuptor.


Am inceput cu aluatul, pe care l-am framantat din:
500g faina
1 pachetel drojdie (25g)
1 lingura zahar
30g unt
sare
apa (aprox. 150 ml)


Formez un caus in faina in care adaug drojdia cu zaharul (dupa ce le-am amestecat), rup untul in bucatele, adaug sarea si torn apa calduta, putin cate putin, pana ce se omogenizeaza si fac o biluta din aluat.

 
Las aluatul la crescut in bucatarie langa o sursa de caldura, pana isi dubleaza volumul.



In timp ce aluatul este la crescut, fac un sos din 2 cutii (450g fiecare) de rosii decojite, la care adaug 1 lingurita busuioc, un varf de lingurita oregano, ½ lingurita patrunjel uscat, sare dupa gust, 4-5 catei de usturoi si 2 linguri de ulei de masline.


Toate ingredientele le amestec cu mixerul, dupa care le pun pentru 10 min. la foc mic, si gata-i sosul. Apoi il las sa se raceasca.

Pentru 4 pizza medii am folosit :
2 ardei grasi, taiati rondele
2 cepe potrivite, taiate solzi
50g masline kalamata fara samburi
4 ciuperci potrivite, taiate maruntel
250g porumb boabe
250g cascaval ras


Dupa ce aluatul a crescut, il impart in 4 parti egale si intind blaturile de pizza, le asez pe spatele tavilor de cuptor, pun sos din belsug, maslinele, porumbul, ceapa, ardeiul, ciupercile si prefer sa presar la sfirsit cascavalul ras.


Dupa un popas de 15 min la 250°C la cuptor, pizza sfaraind si bine rumenita devine vedeta tuturor.



Un comentariu: