Translate

duminică, 29 ianuarie 2012

Ciocolata de casa-home made chocolate


Ciocolata de casa este unul din deserturile mele favorite, asa ca am facut-o!

Acum este favorita si copilului meu.

O fac exact cum o facea mama
1 kg zahar
350 ml apa
230 g unt
150 g cacao
500 g lapte praf

Singura diferenta intre mine si mama este ca eu ung cu unt un vas de sticla termorezistent si-l tapez cu cacao, mama punea pergament, care se lipea de ciocolata dupa ce se intarea si cand mancam, scoteam din gura mici cocoloase de pergament mestecat.

Pe foc pun prima oara zaharul,


 apoi apa o torn peste zahar



 si las sa se “lege” 10 min.


Adaug untul.



Cand untul s-a topit complet pun si cacaoa, mestec bine cu telul.


Dupa ce cacaoa s-a incorporat compet,


 urmeaza laptele praf.


Cu laptele praf e ceva de munca, pentru ca se face cocoloase si se incorporeaza greu. Eu am folosit si telul si o lingura de lemn cand telul s-a indoit J.

Dupa ce am terminat de amestecat si laptele praf, am turnat compozitia in vasul de sticla tapat cu cacao.


Pustiul meu a lins ce era pe tel. Arata tare haios murdar la gura de ciocolata.

A doua zi compozitia s-a intarit,


iar eu am taiat-o


 si am asezat bucatile de ciocolata de casa pe o farfurie mare alba, sa am un contrast puternic. Bucatile au forme diferite.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu